سرانه کتابخوانی وزیر بهداشت و ارشاد؛

کتاب‌های مورد علاقه وزرای بهداشت و ارشاد

در حاشیه نشست وزرای بهداشت و ارشاد به منظور امضاء تفاهم‌نامه جامع فرهنگی سلامت، این دو وزیر از حوزه‌های مطالعه مورد علاقه‌شان گفتند.

دکتر حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، درباره سرانه مطالعه کتابش گفت: قبلاً کتاب‌های پزشکی بیشتر مطالعه می‌کردم ولی مدتی است که در حوزه‌ی کتاب‌های غیرپزشکی هم مطالعه دارم و از نظر سرانه مطالعه تقریباً هر شب مطالعه دارم. کتابی که در حال حاضر مشغول مطالعه آن هستم، هدیه یکی از دوستان است و عنوان آن "بین رشته‌هایی بر جامعه‌شناسی خودمانی" است و موضوع آن گرفتاری‌های روزمره خودمان است که مطالعه آن، خالی از لطف نیست. 
 
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در خصوص سرانه مطالعه کتابش گفت: روزانه 5-4 ساعت مطالعه دارم، ضمن این که با مطالعه روزانه مقالات، کتاب‌های جدید، گزارشات، نامه‌ها و... به طور مداوم درگیر مطالعه هستم. 
 
وزیر ارشاد در مورد نویسنده مورد علاقه‌اش گفت: نویسندگان زیادی در حوزه ادبیات، عرفان و فلسفه هستند ولی در حوزه ادبیات، شخصیت مورد علاقه‌ام جلال آل‌احمد است. 
 
وزیر ارشاد در پاسخ به این سؤال که چقدر و به چه کسانی کتاب هدیه می‌دهید، گفت: با توجه به این که به طور مداوم نسخ کتاب‌های جدید به دست ما می‌رسد، این کتاب‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و به کتابخانه‌ها به خصوص در مناطق دوردست و محروم، ارسال می‌کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.