عضو هیت علمی دانشگاه تربیت مدرس :

لغو بورس 25 دانشجوی علم و صنعت با عجله صورت گرفت

لغو بورسیه 25 دانشجوی بورسیه دانشگاه علم و صنعت در حالی با عجله صورت گرفته که بایستی با دلایل کافی و توسط مراجع قضائی داخل و یا خارج از دانشگاه باشد.

حسن مسلمی نایینی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت : در پی انتشار خبری مبنی بر لغو  بورسیه برخی از دانشجویان دانشگاه علم وصنعت توسط رییس این دانشگاه ( برخورداری ) باید بگویم که این ها (دانشجویان بورسیه ) کسانی هستند که توسط وزارت علوم معرفی شده بودند و در دانشگاه ما درس می خواندند و اکنون نیز وزارت علوم لیستی از این افراد حدود 25 نفر به دانشگاه ارائه داده که به دلایلی که ما هم از آن اطلاع نداریم بورس آنها لغو شده و باید پول آن را خود بپردازند. 

وی افزود : نکاتی را به استحضار می رسانم که به این راحتی این عزیزان از دانشگاه پذیرش نگرفته بلکه پس از مصاحبه در وزارت و تصویب شورای مرکزی بورس وزارت، به دانشگاه معرفی شده و در دانشگاه نیز با مصاحبه توسط گروه های علمی و در صورت داشتن ظرفیت پیش از تعداد قبولی از طریق آزمون علمی توسط دانشگاه و یا سازمان سنجش پذیرش اخذ می کردند که بعضا این فرایند چندین ماه به طول می انجامید. 

مسلمی نایینی تصریح کرد : اگرچه در صدر مصاحبه خود به بی اطلاعی از دلایل لغو بورس این عزیزان اشاره نموده اید اما در ذیل نامه به مشکل معدل بعنوان دلیل اشاره کرده اید.
به استحضار می رسانم که در خصوص فرزندان شهدا و ایثارگران طبق قانون مجلس شورای اسلامی،  حد نصاب معدل آنها در شورای مرکزی بورس 80 درصد در نظر گرفته شده و با آنها مصاحبه انجام می شد و درصورت موفقیت به دانشگاه معرفی می شدند. البته قابل ذکر است تاکنون اطلاعی که کسب شده شما در نامه ای طبق دستور اداره کل بورس یکی از فرزندان معظم شهدا که هم اکنون در دوره دکتری رشته مهندسی دانشگاه مشغول بوده و تاکنون میانگین نمرات دروس وی16.8 بود و با موفقیت امتحان جامع را داده و در حال انجام رساله دکتری می باشد، , دانشجوی دیگری که در حال حاظر با میانگین نمرات دروس درمقطع دکتری  19.21 بوده و نفر اول گرایش و نفر سوم گروه است و چند ماه دیگر دفاع خواهد کرد و همچنین فرزند جانباز 50% که هم اکنون در مقطع دکتری در آن دانشگاه با میانگین نمرات 17.90 و دارای مقالات متعدد علمی و پژوهشی بوده را لغو بورس نموده اید و در صورتی است که  می دانید لغو بورس بایستی با دلایل کافی و توسط مراجع قضائی داخل و یا خارج از دانشگاه باشد و دانشجویان بورسیه طبق سند تعهد محضری موظف به تحصیل مطلوب و رعایت شرايط اخلاقي وعقيدتي در طول تحصیل هستند و در صورت عمل برخلاف تعهدات خود جریمه خواهند شد. 

 وی در ادامه گفت : وجود دانشجویان شاهد و ایثارگران و عزیزانی که وفاداری خود را به نظام، کشور و مردم نشان داده و هم اکنون در دانشگاه با کیفیت عالی در حال تحصیل هستند از افتخارات دانشگاه های ماست. لطفا بررسی نمایید در صورتیکه در قانون اشاره شده که 20 درصد ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها را بایستی به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص داد چند درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه شامل این عزیزان است. 

 مسلمی نایینی تصریح کرد : اخطار در خصوص بازگرداندن هزینه تحصیل تا آخر نیم سال تحصیلی جاری داده اید. در صورتیکه به دانشجویان بورسیه تا اخذ جایابی هیچگونه پرداختی انجام نمی شد (البته بنده خودم مخالف این کار بودم چون دانشجویان کلیه اقدامات لازم را براساس سند تعهد انجام داده و وزارت موظف به جایابی و پرداخت مقرری به آنها می باشد.) و فقط شهریه آنها به دانشگاه ها پرداخت شده است. اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید و قسمتی از تغییرات ایجاد شده در دانشگاه نسبت به سال 84 را ملاحظه کنید و همچنین افزایش پذیرش دانشجو از آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برکت شهریه این دانشجویان توسط وزارت است.. 
 
وی خاطرنشان کرد : همانطور که اشاره شد پذیرش این دانشجویان در دانشگاه چندین ماه به طول انجامیده است کاش برای لغو بورس آنها نیز با این عجله اقدام نکرده و با تامل بیشتر و بررسی موضوع اقدام می کردید.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار