بای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

اعتیاد سیلاب غرق‌کننده

کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتیاد، افراد را عادت به مواد خاصی می‌دهد که به راحتی نمی‌توان آن را کنار گذاشت.

جعفر بای، کارشناس آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اگر واژه اعتیاد را توسعه مفهومی دهیم، درمی‌یابیم که انسان ذاتاً می‌تواند به تمام مسایل موجود در اطرافش اعتیاد پیدا کند. گروهی اعتیاد به میز و مقام و قدرت دارند و عده‌ای به انجام رفتار خاصی دارند، اما آن چه حائز اهمیت است، اعتیاد به مصرف انواع مخدرها و یا مواد صنعتی محرک است.
 
وی افزود: افزون به آثار جسمی آثار روحی و روانی فراوانی در انسان پدید می‌آورد که مضر است.
 
بای در ادامه تصریح کرد: متاسفانه امروزه بر دامنه تعداد انواع داروهای صنعتی افزوده می‌شود. در دوره‌ای که مواد سنتی و در رأس آن‌ها انواع مخدرها بودند با ترکیب و تجزیه آن‌ها روزانه شاهد افزایش تعداد مخدرهای فراوانی بودیم.
 
کارشناس آسیب‌های اجتماعی در ادامه بیان داشت: از زمانی که مخدرهای صنعتی وارد بازار مصرف شده بسیار قابل استفاده است و ما شاهد روزافزون اقسام محرک‌های صنعتی هستیم که روز به روز ببر دامنه آن‌ها افزوده می‌شود و هر کدام آثار خاص خود را بر جسم و جان انسان باقی می‌گذارد.
 
وی در پایان افزود: اخیراً نوعی از مواد مخدر به نام ماشروم که از خانواده قارچ‌هاست و توهم‌زایی فوق‌العاده‌ای دارد نیز به مصرف گروهی از جوانان قرار می‌گیرد که مشکلات فراوانی را پس از مصرف در رفتار آن‌ها شاهد هستیم.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: اعتیاد ، سیلاب ، اسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار