وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وظیفه ما ارتقاء فرهنگ سلامت در راستای اهداف طرح تحول است

دکتر علی جنتی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که با تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی شده، نیاز به فرهنگ سازی برای ارتقاء سلامت جامعه دارد که نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار پررنگ است.

دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه جامع فرهنگ سلامت با وزارت بهداشت و درمان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نیاز به همکاری نزدیک بخش‌های مختلف دولت با هدف ارتقاء سطح فرهنگ و سلامت  جامعه وجود دارد و بخصوص همکاری دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف طرح تحول نظام سلامت دارد.

وی افزود: امضاء تفاهم نامه‌ها بین این دو وزارت خانه، کمک خوبی خواهد بود در جهت ارتقاء سلامت جامعه ضمن اینکه حمایت از نویسندگان، مؤلفان و مترجمان در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ضامن ارتقاء فرهنگ سلامت مردم خواهد بود.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: همکاری برای ساخت برخی فیلم‌های سینمایی و اجرایی برخی نمایش‌نامه‌ها به منظور کمک در ارتقاء سلامت جامعه و بهره‌گیری از تمام ابزار‌های فرهنگی و هنری ما را برای رسیدن بهتر و سریعتر به هدفمان کمک می‌کند.

دکتر نجفی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی فیلم‌های سینمایی استعمال سیگار به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: نظری نسبت به عدم اجرای قانون منع استعمال دخانیات در فیلم‌ها و برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی در گذشته ندارم ولی درحال حاضر تلاش همراه با نظارت داریم که این موضوع رعایت شود و طبق قانون نمایش سیگار در فیلم هر چند توسط نقش منفی فیلم باشد، برخلاف مقررات ستاد کشوری مبارزه با دخانیات است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار