معاون وزير راه وشهرسازي در كارگاه تخصصي مديريت سوانح هوايي درخراسان جنوبي گفت: حمل و نقل هوايي امن‌ترين ناوگان حمل و نقل است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان جنوبي، معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس كارگروه ملي حمل و نقل مديريت بحران كشور با بيان اينكه طبق آمارهاي بررسي شده در ايران ايمن‌ترين حمل و نقل، ناوگان هوايي است اما مردم اين موضوع را تأييد نمي‌كنند اظهار داشت: حادثه تنها براي ديگران نيست و براي ما هم امكان دارد هر لحظه اتفاق بيفتد پس بايد تلاش كنيم تا از وقوع حوادث پيشگيري كرده و براي مقابله با آن آمادگي داشته باشيم.
 
مجيدي افزود: بدون آموزش نمي‌شود حوادث و بحران‌ها را مديريت كرد و مهم‌ترين دستگاه خدماتي درمديريت بحران دستگاه بي‌سيم است كه متأسفانه حدود يك ماه است تمام بي‌سيم‌هاي مديريت بحران در كشور خراب است.
 
معاون اموردولت ومسئول هماهنگي امور استان‌هاي وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينكه يكي از معضلات در مديريت بحران كشور ناآگاهي مديران است، تصريح كرد: مديران آگاهي و اطلاعات كافي در مورد حوادث ندارند.
 
مجيدي با تأكيد بر اينكه اگر بخواهيم سوانح هوايي را مديريت كنيم بايد اطلاعاتي از لحظه بلند شدن هواپيما داشته باشيم، گفت: اين مهم هميشه بايد در دستور كار باشد.
 
وي از وجود 89 فرودگاه در كشور خبر داد و تصريح كرد: از اين تعداد 70 فردوگاه تجاري و 19 فرودگاه غير تجاري است. مجيدي با بيان اينكه 365 موقعيت فرودگاهي در اختيار فعاليت‌هاي كشاورزي است، اظهار كرد: از ميان 54 فرودگاه تحت حمايت و مالكيت شركت فرودگاه‌هاي كشور فقط 4 فرودگاه سود ده هستند.
 
معاون وزير راه و شهرسازي از فعاليت 33 شركت هواپيمايي خارجي در ايران خبر داد و گفت: علل عمده سوانح هوايي در كشور شامل خطاي انساني ناشي از هدايت هواپيما توسط خلبانان و گروه خدمه، نقص فني، نقص دستگاه‌هاي ناوبري، تعمير و نگهداري هواپيما توسط واحد فني و مديريت و كاركرد ناوبري زميني است.
 
وي تأكيد كرد: در كشور ايران بيشترين علت مربوط به خطاي انساني ناشي از هدايت هواپيما توسط خلبانان و گروه خدمه است./
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حمل ، نقل ، هوایی ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار