رئيس سازمان هواپيمايي كشوري:

امكان خريد و ورود هواپيما توسط اشخاص حقيقي و حقوقي فراهم شد

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: به تازگي امكان ورود هواپيما به كشور و تملك آن توسط هر شخص حقيقي و حقوقي داخلي يا خارجي بدون نياز به داشتن مجوز شركت هواپيمايي با رعايت ضوابط مربوط فراهم شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي، عليرضا جهانگيريان روز سه شنبه در مراسم افتتاحيه هفتمين نمايشگاه بين المللي دو سالانه صنايع هوايي و هوانوردي ايران، افزود: تا سال 2032 در مجموع 36 هزار و 536 فرند هواپيما در جهان پرواز خواهند كرد كه اين نشان مي دهد صنعت حمل و نقل هوايي و هوانوردي جهان بسرعت در حال رشد و توسعه است.
 
وي با اشاره به اينكه حمل و نقل هوايي نياز جامعه در حال توسعه و توسعه‌يافته و موتور محرك اقتصادي است افزود: ارزش توليد ناخالص داخلي صنعت در سال 2012، 2400 ميليارد دلار بود كه 3.5 درصد توليد ناخالص داخلي جهاني است.
 
جهانگيريان اظهار داشت: اين صنعت 58 ميليون شغل در دنيا ايجاد كرده كه 23 ميليون نفر به صورت مستقيم و 35 ميليون نفر به صورت غيرمستقيم در صنعت اشتغال دارند.
 
وي با بيان اينكه 25 هزار فروند هواپيماي تجاري در دنيا داريم و به ازاي هر يك فروند هواپيما، 1000 شغل مستقيم وجود دارد گفت: به دليل ويژگي‌هاي خاص صنعت، ارزش افزوده در فرصت‌هاي شغلي سه برابر متوسط شغل‌هاي ديگر است.
 
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: برنامه‌ريزي توسعه فعاليت‌هاي صنعت هوانوردي از وظايف سازمان به عنوان نهاد حاكميتي است، در اين راستا كمبود ناوگان مناسب در سال‌هاي گذشته تاكنون مشكلاتي فراهم كرد، اما اقداماتي براي تسهيل ورود ناوگان به كشور انجام شده است.
 
جهانگيريان خاطرنشان كرد: اخيراً امكان ورود هواپيما به كشور و تملك آن توسط هر شخص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي بدون نياز به داشتن مجوز شركت هواپيمايي با رعايت ضوابط مربوط فراهم شد و در حال حاضر برخي شركت‌هاي سرمايه‌گذار درخواست‌هاي جهت ورود هواپيما به سازمان هواپيمايي ارائه داده‌اند كه مراحل قانوني خود را مي‌گذراند، البته انجام پرواز توسط اين هواپيماها بايد از ضوابط سازمان تبعيت كند.
 
وي در اين مراسم از سرمايه‌گذاران دعوت كرد جهت تقويت ناوگان هوايي كشور در بخش بار و مسافر، سرمايه‌هاي خود را در اين حوزه به جريان بيندازند.
 
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در ادامه تحريم‌هاي غرب و آمريكا عليه ايران را از ديگر مشكلات صنعت هوانوردي اعلام كرد و افزود: ايران اولين امضاءكنندگان پيمان شيكاگو است و تاكنون بر مفاد اين عهدنامه پايبند بوده است، برقراري پروازهاي ايمن هواپيماهاي داخلي و خارجي كه از مفاد اين عهدنامه است توسط ايران رعايت مي‌شود، اما غربي‌ها صنعت هوايي غيرنظامي ما تحريم كرده‌اند و مفاد عهدنامه شيكاگو در اين باره نقض شده است.
 
جهانگيريان بيان كرد: در دو ماه گذشته، پروازهاي جديدي در آسمان كشور پذيرش شده است و عبور هواپيما از فضاي كشور از رقم 450 پرواز در روز به 900 پرواز در روز رسيده است، اين در حالي است كه كشورهاي غربي هم كه ما را تحريم كرده‌اند، از فضاي كشور استفاده مي‌كنند، اما خود در كشورهاي خودشان به ما امكانات ارائه نمي‌كنند.
 
وي همچنين يادآور شد: در سال گذشته 25 ميليون مسافر و 100 هزار تن بار از طريق سيستم حمل و نقل هوايي جابجا شده است.
 
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به ضرورت رعايت كنوانسيون شيكاگو توسط تمام كشورهاي عضو ايكائو، تاكيد كرد: عليرغم آنكه اين كنوانسيون ، كشورهاي عضو را به رعايت قوانين و مقررات هوايي ملزم كرده اما امريكا و كشورهاي غربي با اعمال تحريم هاي ناعادلانه مشكلات زيادي را براي صنعت هوايي ايران بوجود آورده اند.
 
جهانگيريان افزود: با تمام اين مشكلات، كشورهاي غربي از فضاي ايران براي پروازهاي عبوري استفاده مي كنند بطوري كه طي دو ماه گذشته تعداد پروازهاي عبوري هوايي برفراز كشور دو برابر شده است.
 
وي تصريح كرد: در صورتي كه ايران شرايط لازم و امن را براي پروازهاي عبوري فراهم نمي‌كرد ارتباط هوايي غرب و شرق قطع مي شد./
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خرید ، هواپیما ، افراد ، حقیقی ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار