نشست هم‌انديشی با محوريت محوطه‌سازی، بهبود شرايط ظاهری پاركينگ خودرويی و محوطه‌ ترمينال فرودگاه آبادان در محل منطقه آزاد اروند با حضور مديرعامل و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، شهردار مينوشهر و مدير فرودگاه آبادان برگزار شد.

 به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي فرودگاه آبادان، محمدرضا رضايي با اشاره به مذاكرات مثبت انجام شده در خصوص مباحث مطرح‌شده در اين نشست گفت: با توجه به انجام فاز اوليه تغيير شرايط ظاهري پاركينگ خودرويي و محوطه‌سازي با همكاري سازمان منطقه آزاد اروند٬ اما تغيير اساسي شرايط ظاهري نيازمند عزم جدي است.
 
مدير فرودگاه آبادان با تاكيد بر اهميت زيباسازي و چارچوب ظاهري در نگرش مردم اظهار كرد: مردم٬ تلاش در جهت بهبود شرايط را صرفا در ظاهر فرودگاه و تاثير اين تلاش را در تغييرات كالبدي فرودگاه جستجو مي‌كنند.
 
رضايي تصريح كرد: با وجود تغييرات ويژه و تاثيرگذار در بخش ارتقاء دستگاه‌هاي ناوبري از جمله نصب دستگاه DVOR/DME و آغاز نصب دستگاه فرود اتوماتيك، اخذ مجوز نفوذ به خاك عراق و برداشتن قدم‌هاي آرماني در راستاي افزايش پروازها، از زاويه‌ي بيروني اين عملكرد به ‌علت ظاهر فرودگاه و شرايط فاز دوم ترمينال به چشم نمي‌آيد.
 
وي گفت: فرودگاه آبادان در راستاي جاري شدن طرح‌هاي جديد٬ محوطه‌سازي و توسعه‌يي با رويكرد زيباسازي اعلام آمادگي مي‌كند.
 
مدير فرودگاه آبادان افزود: با همكاري مديرعامل، اعضاي هيات مديره و معاونين و مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند و شركت فرودگاه‌هاي كشور تا پايان سال محوطه‌سازي و فضاي سبز فرودگاه تغيير خواهد كرد.
 
اسماعيل زماني مديرعامل و رئيس هيات مديره سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به فرودگاه آبادان به عنوان شاخصه‌ي توسعه و مزيت استراتژيك در منطقه گفت: اقدامات موثر و بزرگي در فرودگاه آبادان با همكاري مدير و مسئولين فرودگاهي صورت گرفته است و اين تغيير به سادگي در تغيير بي‌سابقه آمار پروازها مشهود است.
 
وي اظهار داشت: آغاز نصب دستگاه فرود اتوماتيك كه در سال‌هاي پيش يك آرمان بود در سال جاري محقق شد كه نمودي ديگر بر ارتقاء شرايط فرودگاه و عملكرد مثبت در اين جهت است .
 
زماني تصريح كرد: برقراري پرواز خارجي با همكاري شركت هواپيمايي خارجي ايرعربيا نويدبخش و تاكيدي بر ظرفيت، قابليت فرودگاه آبادان و تعامل موثر مسئولين فرودگاهي است كه در جهت ثبات آنيازمند حمايت همه جانبه است.
 
محمد فروزنده عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد اروند ضمن قدرداني از عملكرد مجموعه فرودگاه در ارتقاء سيستم‌هاي ناوبري در جهت افزايش ضريب ايمني و عملياتي پروازها كه از مهمترين و اصلي‌ترين وظايف حمل‌ونقل هوايي است گفت: فرودگاه آبادان يك فرصت و امتياز ويژه در منطقه و استان خوزستان است .
 
محمد فروزنده ادامه داد : لازمه توسعه منطقه تغيير نگرش به سمت و سوي سازندگي است.
 
وي در ادامه افزود: سازمان منطقه آزاد با فراهم كردن زمينه با استفاده از طرح‌هايي با محوريت زيباسازي و ترميم محوطه‌سازي و فضاي سبز فرودگاه سمت و سوي فعاليت خود را بر روي توسعه و سازندگي در فرودگاه و منطقه سوق دهد.
 
هاشم سياحي شهردار مينوشهر در پايان ضمن اعلام آمادگي براي همكاري همه جانبه با سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها در خصوص طرح‌هاي متوقف شده و در دست اقدام و نيمه تمام آنها در فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: چنانچه اين ارگان‌ها صلاح بدانند ما اقدامات لازم و پشتيباني كافي را براي آن طرح‌ها انجام خواهيم داد و در راستاي برنامه‌ها و سياست‌هاي توسعه و سازندگي همگام با آنها پيش خواهيم رفت.
 
در اين جلسه مقرر شد؛ طرح محوطه‌سازي و فضاي سبز تا نيمه آذرماه توسط كارشناسان سازمان منطقه آزاد اروند، فرودگاه آبادان و شهرداري مينوشهر طراحي و جهت اجرا تاييد و برنامه‌ريزي شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار