عباسی گفت: یک دستگاه پمپ مخزن زیرزمینی ساخت داخل جایگزین پمپ قدیمی مرکز انتقال نفت شهید زنگنه (سبزاب) شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، پرویز عباسی ، گفت: پمپ قدیمی مخزن زیرزمینی مرکز انتقال نفت شهید زنگنه (سبزاب) به علت فرسودگی و غیرقابل تعمیر بودن کارایی لازم را از دست داده بود.
 
عباسی افزود: بنابراین این پمپ از مدار بهره برداری خارج و به جای آن یک دستگاه پمپ ساخت داخل جایگزین شد.
 
او با اشاره به این که پمپ قدیمی، از نوع خارجی و ساخت کشور فرانسه بود، اظهار کرد: با استفاده از توان شرکتهای داخلی، یک دستگاه پمپ VS٤ داخلی سازی و جایگزین شد.
 
رئیس واحد مکانیک خطوط لوله و مخابرات نفت خوزستان، افزود: از مزایای پمپ جدید می توان به کیفیت و ظرفیت کاری بالاتر و هزینه نگهداری پایین تر اشاره کرد.
 
عباسی تصریح کرد: هدف از این عملیات آماده به کار بودن پمپ مذکور برای انتقال مواد نفتی به مخزن آلوده به منظور جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی بوده است.
 
پیش از این مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان این که در حال حاضر بیش از ٨٠ درصد از کالای مورد نیاز این شرکت از اقلام ساخت داخل تامین می شود، گفته بود: مدیریت کالای این شرکت با سازندگان داخلی ارتباط مستقیم دارد و در صورت نیاز به کالای خاص، این واحد مراحل شناسایی، ساخت، ارزیابی و ... را پیگیری می کند.
 
عباسعلی جعفری نسب با بیان این که سخت ترین بخش ساخت قطعات مورد نیاز این شرکت قطعات توربین است، افزود: در بخش توربین نیز حدود ٧٠ درصد قطعات از کالاهای داخل کشور تامین می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار