داعش چند تن از اعضای حزب منحله بعث عراق را اعدام کرد

منابع آگاه عراقی خبر دادند گروه تروریستی داعش چندین تن از اعضای حزب بعث از جمله دو تن از فرماندهان بعثی، اعدام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الاخبار عراق، منابع آگاه در عراق خبر دادند گروه تروریستی داعش، "سیف الدین مشهدانی" دومین نفر در کادر فرماندهی حزب بعث عراق به فرماندهی "عزت ابراهیم الدوری " را به همراه 27 نفر دیگر از اعضای حزب بعث از جمله دو تن از فرماندهان بعثی، اعدام کرده است.

یکی از فرماندهان بعثی که همراه با سیف الدین مشهدانی اعدام شد فاضل مشهدانی معرفی شده است.

این افراد از شاخه نظامی حزب بعث هستند که عناصر داعش ژوئیه گذشته آنان را در تکریت دستگیر کرده بودند.

 گفته می شود سیف الدین مشهدانی که تقریبا به طور دائمی در منطقه کردستان اقامت داشت پس از تسلط داعش بر موصل تلاش کرد وارد تکریت شود و از تکریت خود را به مناطق موسوم به کمربند امنیتی بغداد برساند اما در تکریت به دام داعش افتاد.

منابع اعلام خبر تصریح کردند،  سیف الدین مشهدانی پس از آنکه به دام داعش افتاد به دستور سران داعش با برخی از فرماندهان بعثی تماس گرفته است.

داعش نجات جان اعضای حزب بعث را به صدور بیانیه ای از طرف عزت ابراهیم الدوری دبیرکل حزب منحله بعث در بیعت با داعش، مشروط کرده بود.

داعش می خواست بیانیه صادره از طرف عزت ابراهیم الدوری به منزله بیعت همه گروههایی باشد که با عنوان جبهه جهاد و آزادی زیر نظر او فعالیت می کنند در نتیجه به مشهدانی ماموریت داد این خواسته را به سران بعث منتقل کند اما مشهدانی پس از تماس با سران حزب بعث از آنان خواست به هیچ وجه به خواسته داعش تن ندهند و توجهی نیز به نتیجه کارشان نداشته باشند.

مشهدانی در این تماس سران بعث را از تن دادن به چنین خواسته ای منع کرد و گفت خون ما رنگین تر از خون مردم عراق نیست.

سیف الدین مشهدانی که از کم سن و سال ترین فرماندهان بعثی در دوره صدام بود نه سال از عمر خود را در زندان المطار از زندان های زیر نظر نیروهای آمریکایی در عراق به سر برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، اعضای ، حزب ، بعث ، عراق ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار