مقام پارلمانی روس از روابط با ایران ابراز خوشنودی کرد

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه اعلام کرد که در روابط بین تهران و مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه تاکید کرد که در روابط روسیه و ایران هیچ مشکلی وجود ندارد.

پوشکوف که با هیئت پارلمانی روسی به ریاست "سرگئی ناریشکین" رئیس دومای روسیه در چند روز اخیر به ایران سفر کرده بود، هنگام بازگشت به کشورش از تهران به خبرنگار خبرگزاری "نووستی" گفت: "در مقایسه با روابط مسکو با کشورهای غربی، باید بگویم که در روابط روسیه و ایران هیچ مشکل قابل توجهی وجود ندارد".

وی افزود: "ایران ما و جامعه بین الملل را متقاعد کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور جنبه صلح آمیز دارد و با توجه به  مواضع رسمی مقامات تهران، ما عملا هیچ مغایرتی در موضع گیری‌های خود نداریم و هیچ چیزی وجود ندارد که جنبه مثبت روابط دوجانبه را زیر سئوال قرار داده و یا مانع از توسعه روابط شود و سفر امروز ما به تهران هم این مسئله را مورد تایید قرار داد که در روابط ایران و روسیه "هیچ سنگ زیرآبی" وجود ندارد".

وی همچنین گفت: کاهش قیمت نفت در بازار جهانی ،که موجب رضایت هیچکدام از این 2 کشور نیست، هم مورد بررسی مقامات پارلمانی ایران و روسیه قرار گرفت. وی ادامه داد: این مذاکرات بین مقامات ایران، ونزوئلا و عراق نیز جریان دارد و طرفین تلاش می‌کنند که تا جای ممکن مانع از ادامه این روند کاهش قیمت نفت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار