وزارت حقوق بشر عراق امروز فاش کرد داعش دانش آموزان و دانشجویان موصل را مجبور به پرداخت شهریه کرد. این شهریه بین 25 هزار تا 75 هزار دینار متفاوت است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد "داعش برای دانش آموزان ابتدائی 25 هزار دینار و دبیرستان و پیش دانشگاهی 50 هزار دینار و برای دانشجویان 75 دینار شهریه درنظر گرفته است. 

در بیانیه این وزراتخانه آمده است داعش همچنین دانش آموزان را مجبور به پوشیدن لباس فرمی به نام "قندهاری" کرده که فقط توسط افراد داعش به فروش می رسند. علاوه بر این از تدریس مدرسان آقا برای خانم ها و برعکس مدرس خانم برای آقایان ممانعت به عمل آمده است".

این بیانیه اشاره می کند عناصر داعش بر اهالی موصل دستورات و تصمیمات عجیبی اعمال می‌کند. مردان را مجبور به پوشیدن لباس افغانی و زنان را مجبور به پوشیدن نقاب می‌کند. علاوه بر این استعمال دخانیات را ممنوع کرده و مانع ارائه کارتهای سهمیه‌بندی به اقلیت‌های دینی می شود. داعش همچنین مردم موصل را مجبور می کند شناسنامه های خود را به این گروه تروریستی تحویل و بجای آن از شناسنامه های جدیدی که داعش با آرم خود تنظیم کرده، استفاده کنند.





انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار