همزمان با فرا رسیدن روز جهانی بدون دخانیات ( 10 خرداد )24 ساعت سیگارها را کنار بگذاریم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ سازمان بهداشت جهانی امروز 10 خرداد همزمان با روز جهانی بدون دخانیات در بیانیه‌ای اعلام کرد: از هر 10 سیگار فروخته شده در جهان یک مورد قاچاق و غیر‌قانونی است. این موضوع فقط درمورد سیگار صدق نمی‌کند بلکه دیگر محصولات دخانی نیز درگیر موضوع قاچاق هستند و به همین دلیل فراوانی آنها در سطح بازارهای جهانی به مرز هشدار رسیده است. این موضوع تاثیر منفی بر وضع بهداشت، سلامت، اقتصاد و تخلفات قانونی در کشورهای مختلف خواهد داشت.

سازمان بهداشت جهانی از قاچاقچیان تنباکو با نام گروههای جنایی یاد کرد و در بخش دیگری از بیانیه روز جهانی بدون دخانیات نوشت: اجازه دهید مردم پولهایشان را برای حفظ سلامتی و امنیت خود خرج کنند.

در روز جهانی بدون دخانیات که هر ساله 31 مه (10 خرداد) برگزار می‌شود، افراد سیگاری در سراسر جهان تلاش می‌کنند 24 ساعت از کشیدن هر نوع محصول دخانی اجتناب کنند. آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد دخانیات هر 6 ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد. 5.4 میلیون نفر سیگاری در جهان وجود دارد و سالانه 600 هزار نفر غیر‌سیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند، کشته می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار