معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران از تخصیص ۷۵ درصد بودجه مصوب استان در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  نعمت الله ترکی با اشاره به بودجه 230 میلیارد تومانی مصوب سال 93 به استان تهران گفت:‌از این رقم 200 میلیارد تومان برای بودجه مصوب عمرانی و ملی استان اختصاص یافت و بودجه تبصره 22 یا ماده 180، 120 میلیارد تومان مصوب شد.
وی افزود:‌ از بودجه مصوب استان طی 9 ماه، 75 درصد تخصیص یافته است که به رقم 164 میلیارد تومان می رسد.

ترکی با بیان اینکه 50 درصد از بودجه 200 میلیارد تومانی ابلاغ شده برای امور عمرانی و ملی تخصیص یافته است، گفت: از 120 میلیارد تومان بودجه تبصره 22 ،40 درصد تخصیص یافته است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه برای حل مشکلات مربوط به فاضلاب تهران و شهرستان‌ها 9 هزار کیلومتر لوله کشی فاضلاب نیاز است گفت:‌ تا امروز 60 درصد از این نیاز محقق شده است که با توجه به صحبت‌های مدیرکل آبفای استان تهران با این رقم بودجه اختصاص یافته نمی توان باقیمانده بخش فاضلاب را تامین کرد.

وی افزود:‌برای این کار قرار است طی تفاهم نامه ای با شهرداری زمینی که متعلق به آبفای استان است تغییر کاربری داده شود تا از محل فروش آن در تامین نیاز مالی بهبود فاضلاب استان اقدام کرد که براساس کارشناسی‌های انجام شده تا 4 الی 5 سال آینده مشکل فاضلاب تهران حل می شود.

ترکی به موضوع تصفیه خانه‌ها هم اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات تصفیه خانه‌های پردیس،بومهن،شمیران،اسلامشهر و شهر ری آغاز شده است که در منطقه پردیس 85 درصد پیشرفت داشته است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران به موضوع رفع بخشی از مشکلات آب شرب هم اشاره کرد و گفت: برای انتقال آب سد ماملو به تهران 15 میلیارد تومان اختصاص یافته است که قرار است تا 20 روز آینده مشکل انتقال آب سد مرتفع شود.

ترکی به موضوع رفع مشکلات مسکن مهر استان، نوسازی و بهسازی سوخت و گرمایش مدارس تا پایان سال ،احیای بیمارستان های فرسوده وتامین اعتبار برای رفع مشکلات اورژانس و سازمان انتقال خون هم اشاره کرد. 


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار