جنگ علیه داعش و جزئیات مربوط به آن، در راستای تامین منافع آمریکا، استثمار می‌شود و داعش در واقع، به مانند مرغی است که برای واشنگتن گرفتار در بحران اقتصادی، تخم طلا می گذارد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما،با ارسال سربازان آمریکایی با اهداف آموزشی و غیر جنگی، بشارت مرحله جدیدی از حمله علیه گروه تروریستی "داعش" را داد.

در نگاه سطحی، ممکن است شنونده این سخن، فریب خورده و باور کند که مرحله جدید، به زودی آغاز خواهد شد؛ ولی با کمی درنگ، اکنون و پس از گذشت 60 روز از رونمایی از استراتژی اوباما و حملات نمایشی علیه داعش، هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند باور کند که 1500 مشاور و مربی بتواند موازنه قدرت در جنگ با تروریسم را تغییر دهد.

همچنین، این سخن آمریکا در خصوص آغاز مرحله ی جدید، ستمی است به ارتش عراق که به صورت رودرو با گروه تروریستی داتعش جنگ می کند.

ارسال نیرو به عراق و به دستور اوباما، با انتقاد از جانب حزب دموکرات آمریکا مواجه شد؛ به نحوی که "کریس مروی" اعتقاد دارد این تصمیم هیچ سودی نخواهد داشت و این نیروهای آمریکایی تنها مرهمی موقتی برای این زخم عمیق است.

چه بسا، اوباما و کابینه او، پیش از اقدام به تصمیم، فراموش کرده باشند که آنچه ملت و ارتش عراق اکنون با آن روبه روست، در واقع همان دستاورد جنگ آمریکا علیه عراق و اشغالگری در آن می‌باشد؟ جنگی که در آن، صدها هزار سرباز آمریکایی و غربی، با کشتار، ویرانگری و هرج و مرج آفرینی، این کشور را به تباهی و فساد کشاندند.

اوباما پس از شکست در انتخابات میان‌دوره ای کنگره، دستپاچه شده و می‌خواهد توجه را به خارج کشور معطوف سازد و اشکالی نمی‌بیند که در این راستا از گروه تروریستی داعش نهایت بهره را به ببرد؛ براین اساس، ارسال مربی آمریکایی، آرزوی بی‌خردی نبوده بلکه منافع آمریکا را از طریق بهره‌کشی از جنگ ادعایی علیه تروریسم، آن هم مادامی که دولت‌های حاشیه خلیج فارس هزینه آن را می‌پردازند، تامین می‌کند.

جنگ علیه داعش و جزئیات مربوط به آن، در راستای تامین منافع آمریکا، استثمار می‌شود و داعش در واقع، به مانند مرغی است که برای واشنگتن گرفتار در بحران اقتصادی، تخم طلا می گذارد؛ و این دلیلی است که موجب طولانی شدن جنگ و باج خواهی از رژیم ها و شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس، از طریق نگران ساختن آنان از تهدیدات داعش، می‌شود؛ بویژه آنکه این شیخ‌نشین‌ها، خود در ظهور تروریسم، بواسطه حمایت‌های مالی، نظامی و همدستی با آمریکا، سهیم هستند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار