یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر در مذاکرات با توجه به خواسته‌‌های کشورمان از جمله لغو کامل تحریم‌ها و ... به نتیجه برسیم، یک پیروزی عظیم در عرصه بین‌المللی رقم خواهد خورد.

"عباس محمدنژاد" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌  با اشاره به تاثیر نتیجه مذاکرات در سیاست‌های منطقه‌ای اظهار داشت: در بحث مذاکرات هسته‌ای ایران با دو استدلال وارد رایزنی‌ها شد.
 
وی ادامه داد: استدلال اول این بود که به دنیا نشان دهد که کشورمان به دنبال تعامل با دنیاست و آن چه که در رسانه‌های وابسته به غرب مطرح می شود درست نیست.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: استدلال دوم نیز این بود که از نظر داخلی عده‌ای تلاش می‌کردند مشکلات ما را با مسائل هسته‌ای و به ویژه در تعامل با آمریکا گره بزنند در نتیجه ایران به مذاکرات ورود پیدا کرد تا به قشری از افراد و سیاسون داخلی ثابت کند که در این رابطه ما نیستیم که با آنها مشکل داریم.
 
محمدنژاد تصریح کرد: روند مذاکرات نشان می‌دهد که ایران همکاری‌های لازم را با 1+5 صورت داده و در بحث توافق‌نامه ژنو نیز به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.
 
وی تاکید کرد: اگر در مذاکرات با توجه به خواسته‌های ایران از جمله لغو کامل تحریم‌ها، غنی‌سازی واقعی، ادامه پژوهش و توسعه برنامه هسته‌ای و ادامه عملکرد نیروگاه آب سنگین اراک، به نتیجه برسیم یک پیروزی عظیم در عرصه بین‌المللی رقم خواهد خورد.
 
این کارشناس سیاست خارجی اضافه کرد : با وجود این پیروزی جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران افزایش خواهد یافت.
 
محمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: اگر در مذاکرات به نتیجه‌ نرسیم جایگاه ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تغییری نکرده و در همان قدرت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، جایگاه ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار