سخنگوی یک گروه جداشده از طالبان پاکستان روز دوشنبه، کشته شدن یک فرمانده ارشد خود را در حمله هوایی ارتش به منطقه قبیله ای خیبر در شمال غربی پاکستان تایید کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"احسان الله احسان" سخنگوی گروه"جماعت الاحرار"که از گروه های جدا شده از طالبان پاکستان است، گفت: "ابو جندل"فرمانده ارشد گروه جماعت الاحرار در حمله هوایی ارتش کشته شد.

جنگنده های ارتش پاکستان عصر روز گذشته - یکشنبه - مواضع شبه نظامیان طالبان را در منطقه قبیله ای خیبر بمباران کردند که در نتیجه آن، دستکم 13 نفر از اعضای طالبان از جمله یکی از فرمانده های ارشد آن کشته شدند.
 
ارتش پاکستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: این فرمانده طالبان کسی است که به اعضای طالبان آموزش چگونگی انجام حملات انتحاری را می داد.
 
ارتش پاکستان اخیرا حمله علیه مواضع شبه نظامیان در منطقه قبیله ای خیبر را افزایش داده است. این منطقه، یکی از اصلی ترین مسیرهای حرکت کاروان خودروهای تدارکاتی حامل تجهیزات و وسایل لازم برای نیروهای ناتو در افغانستان است.
 
پاکستان درصدد است تا از طریق پاکسازی این منطقه از وجود شبه نظامیان، مسیری امن برای عبور کاروان های تدارکاتی ناتو ایجاد کند.
انتهای پیام/ض

منبع :ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار