مدیر جهاد کشاورزی استان قم گفت: میزان برداشت انار در سال‌جاری با 15‌درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 60‌هزار تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ رعیت‌پور مدیر جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به وجود 3هزار هکتار باغ انار در استان قم، افزود: امسال حدود 60 هزار تن انار از باغ های استان برداشت شد که ارزش اقتصادی آن بالغ بر400 میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

 وی افزود:پیش بینی می شود با توجه به وضعیت موجود در باغهای استان  بیش از 60هزار تن انار امسال برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت : بعد از سرمای شدید سال 86 که باعث سرمازدگی درختان شد شاهد کاهش برداشت محصول انار در استان قم بودیم اما با اقدامات جهاد کشاورزی در کف بر کردن درختان در دو سال اخیر مجددا شاهد احیای درختان و افزایش برداشت در باغهای اناراستان قم هستیم.

رعیت پور تصریح کرد: بیشترین برداشت انار امسال در روستای سولقان در بخش قاهان بود که از باغ‌های این روستا 18 تن انار در حدود 70 درصد کل  محصول برداشت شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم اضافه کرد: با توجه به احیای باغ‌های انار، امید است این میزان برداشت در سال‌های آتی افزایش یابد.

وی با اشاره به ارقام موجود انار در باغ‌های قم خاطر نشان کرد: 90 درصد انار قم شامل رقم قجاق یا همان ملس ساوه است و 10 درصد بقیه را ارقامی نظیر منصور بیگی، شاه پسند و شیرین یزدی تشکیل می‌دهند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.