سازمان بهره‌وری انرژی ايران (سابا) نخستين نرم‌افزار مديريت انرژی در منزل را با قابليت نصب بر روی سيستم‌عامل اندرويد رونمایی کرد.

آرش قلمی رییس کارگروه کارایی انرژی مصارف غیرمولد سابا در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: به‌منظور همراهي و راهنمايي مشترکان برق جهت بهينه‌سازي مصرف انرژي در بخش خانگي، سابا به تهيه نخستين "نرم‌افزار مديريت انرژي در منزل" با قابليت نصب بر روي سيستم‌عامل اندرويد اقدام کرده‌ است.

وی افزود: اين نرم‌افزار شامل بخش‌هاي مختلف يک خانه از قبيل پارکينگ، انباري، حياط، آشپزخانه، پذيرايي، اتاق خواب، راهرو، اتاق کار، حمام و دستشويي است. 

قلمی با اشاره به اینکه روش استفاده از اين نرم‌افزار به‌گونه‌اي است که پس از ورود به هر بخش از خانه، تجهيزات موجود در آن بخش ديده می شود، افزود: با کليک بر روي هر يک از تجهيزات مي‌توان مشخصات آن را وارد نرم‌افزار کرده و وضع مصرف انرژي را محاسبه کرد.

رییس کارگروه کارایی انرژی مصارف غیر مولد سابا تصریح کرد: از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار، ارايه توصيه‌هاي کاربردي مصرف بهينه هر تجهيز است که کاربر با رعايت توصيه‌هاي مندرج مي‌تواند در ميزان انرژي مصرفي و هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي قابل‌توجهي به‌عمل آورد. 

وی ادامه داد: از کاربردهاي ديگر اين نرم‌افزار تهيه گزارش تفصيلي از ميزان مصرف و سهم انرژي لوازم برقي در مشترکان خانگي است ضمن آنکه کاربران مي‌توانند با تکميل فرم مربوطه، برآورد ميزان مصرف انرژي خانه خود را ازطريق پيامک و يا ايميل دريافت کنند.

لازم به ذکر است که این نرم افزار هم اکنون بر روی سایت www.saba.org.ir  قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نرم افزار ، مدیریت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار