مديرعامل سازمان بهره‌وري انرژي ايران (سابا) از معرفي سامانه جديد کاهش مصرف برق در چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حسين سجادي در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، اظهار داشت: سازمان بهره‌وري انرژي ايران سعي دارد که در هر نوبت از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي صنعت برق با موضوع جديدي وارد شود که امسال افزون‌بر موضوع‌هاي مختلف، بر روي معرفي سامانه‌هاي VSD و مصارف پنهان نسبت به ساير موضوع‌هاي بيشتر تمرکز کرده ايم.

وي افزود: برخي وسايل برقي مجهز به تجهيزاتي هستند که دستگاه را در حالت آماده به‌کار (استندباي) قرار مي‌دهد که اين خود بخشي از مصرف برق مشترکان را تشکيل مي‌دهد.
وي ادامه داد: مصارف پنهان حدود هشت درصد مصرف برق وسايل برقي در حالت کارکردن را تشکيل مي‌دهد که افزون‌بر آن، عمر وسايل برقي نيز کاهش مي‌يابد.

سجادي اظهار داشت: زماني که وسايل برقي همچون شارژر تلفن همراه، تلويزيون، لوازم صوتي و ... به برق متصل شده باشند اما از آنها استفاده نشود، موجب کاهش عمر آنها مي‌شود که مشترکان به‌منظور افزايش طول عمر وسايل برقي و کاهش مصرف برق آنها، بايد از بهره‌برداري از اين وسايل در حالت استندباي خودداري کنند.

وي يادآور شد: در مجموع مصارف پنهان يا استندباي 0.8 تا يک درصد کل مصرف برق کشور را به‌خود اختصاص مي‌دهد.

وي با اشاره به سامانه‌هاي VSD و نقش آن در کاهش مصرف برق، گفت: اين سامانه‌ها ميزان توان مصرفي را متناسب با ميزان بارگيري از تجهيزات تنظيم مي‌کند و اگر موتوري با بار کامل کار نکند، به همين ميزان از مصرف انرژي مي‌کاهد.

وي افزود: نصب اين سامانه‌ها 20 تا 50 درصد در مصرف برق صرفه‌جويي مي‌کند که عمدتا در صنعت، کشاورزي و آسانسورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، نیرو ، رشد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار