معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: تا پايان سال 93 بيشتر نيروگاه‌هاي گازي کشور که ظرفيت تبديل شدن به سيکل ترکيبي را داشته باشد، به سيکل ترکيبي تبديل مي‌شود.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران هوشنگ فلاحتيان  در نشست هم‌انديشي تخصصي شرکت‌هاي پيمان‌کاري، توليدي و مهندسي در کاهش تلفات شبکه‌هاي برق و تعيين فرصت‌هاي جديد کسب‌وکار که در حاشيه برگزاري چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران تشکيل شد، با بيان اينکه شرط اينکه در يک بازه کوتاه زماني بتوان به موفقيت بزرگ کاهش تلفات دست يافت، ترسيم يک چشم‌انداز واقعي است، اظهار داشت: کاهش پنج درصد تلفات در مدت يک سال رقم بزرگي است اما با جذب عزم عمومي مي توان به اين هدف والا دست يافت.

وي ادامه داد: لازمه پيش‌شرط هر موفقيت اين است که يک چشم‌انداز واقعي ترسيم و براساس آن اقدام‌هاي لازم براي آن موضوع عملي شود.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان اينکه در بودجه سال‌هاي 92، 93 و 94 اين فرصت حاصل شده است تا بتوان براي کاهش تلفات انرژي تصميم‌هاي موفقيت‌آميزي را اتخاذ کرد، گفت: در سال گذشته موفق شديم با انعقاد قرارداد با بخش خصوصي، سه‌هزار و 730 مگاوات از نيروگاه‌هاي گازي را به سيکل ترکيبي تبديل کنيم و حدود 1000 مگاوات ظرفيت انرژي بادي، خورشيدي و تجديدپذير ايجاد کنيم.

وي افزود: تا سه ماه آينده حدود 4200 تا 4300 مگاوات نيروگاه گازي موجود نيز به سيکل ترکيبي تبديل مي‌شود.

فلاحتيان با بيان اينکه تا پايان سال 93 تمامي نيروگاه‌هاي گازي که ظرفيت تبديل شدن به نيروگاه سيکل ترکيبي را دارد، به سيکل ترکيبي تبديل مي‌شود، گفت: در سال‌هاي 92 و 93 توفيق چنداني در کاهش تلفات نداشتيم اما اميدواريم امروز به راهکارهايي برسيم و بستر کار را براي انجام پروژه‌هاي آينده به‌منظور کاهش تلفات هموار کنيم.

وي تصريح کرد: اينکه تصور کنيم تمامي 30 تا 35 ميليارد کيلووات‌ساعت تلفات صفر شود، يک خيال واهي است و در هيچ نقطه‌اي از جهان تمامي تلفات صفر نمي‌شود بلکه مي‌توان اميدوار بود که بتوان تلفات را تا حد زيادي کاهش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، نفت ، نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار