به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ، سعيد محمدزاده با تاکبد بر ضرورت بهره برداري حداکثري از ظرفيت شبكه راه آهن گفت : طرح هاي دو خطه در اولويت ساخت شركت راه آهن قرار دارد.
وي با بيان اينكه اولويت دولت هم توسعه حمل و نقل ريلي است، افزود : در دو دوره چهار ساله ، حمل و نقل بار در راه آهن چهار برابر مي شود و شبكه ريلي کشور مدل سازي شده و تنگناها و گلوگاهها مورد شناسايي قرار گرفته است.
محمدزاده اعلام کرد : يكي از پرترافيك ترين مسيرهاي ريلي، بافق- اصفهان است،
و مناقصه دو خطه شدن اين خط آهن انجام شده و 60 كيلومتر از عمليات اجرايي آن هم اغاز شده است.
معاون شركت راه آهن طول اين مسير را 500 كيلومتر اعلام کرد و گفت : هدف گذاري ديگر شركت راه آهن توسعه راه آهن حومه است و تهران تا كرج و قزوين كه از مراكز مهم جمعيتي هستند و تردد بالايي در اين منطقه وجود دارد، در برنامه است.
معاون شركت راه آهن افزود: طرح سه خطه و چهار خطه شدن تهران-كرج را پيش بيني کردهايم و كرج تا قزوين هم دو خطه مي شود و براي مسير تهران- قزوين هم پيش بيني مي شود حداكثر تا پايان سال آينده و يا بهار 1395 به اتمام برسد.
انتهای پیام/