رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تغییر فکر و فرهنگ راه گشای حل مشکلات کنونی جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در مراسم تجلی قرآن در حماسه عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: موضوعاتی چون نفت، اقتصاد، انرژی هسته ای و ... مشکل امروز کشور نیست بلکه ما به تغییر فکر نیازم داریم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، به قیام خونین امام حسین (ع) و فرمایش ایشان "شهادت در دید من مثل گردنبند بر سینه دختران جوان است" اشاره کرد و ادامه داد: برای حل مشکلات بایستی این نوع نگاه را داشته باشیم.

وی، با اشاره به افزایش جمعیت تحصیلکرده در جامعه و اکراه آنان از انجام کارها و تمایل به انجام کارهای ادرای و پشت میز نشینی تصریح کرد: تحصیلات فقط مایه موفقیت نمی باشد و علم فقط ورود به دانشگاه و عزت در علم و تحصیل نیست.

حجت الاسلام قرائتی، ازدواج نکردن پسران جوان به خاطر ترس از روزی و دختران به بهانه ادامه تحصیل، اختلاف فرهنگ، مدرک و زبان را نمونه ای از این تفکر غلط دانست و گفت: هجوم جوانان به دانشگاه ها بدون برنامه ریزی و تفکر و سوال در مورد نیاز جامعه به برخی رشته ها، انبوهی از فارغ التحصیلان بیکار را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، دانشجویان را به مطالعه مفید و بهره گیری از دوران دانشجویی فراخواند و اظهار داشت: تحقیق و پژوهش و فراگیری علم باید بر اساس نیاز جامعه باشد.

وی، با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "تولید علم غیر از تولید مقاله است" گفت: گاهی مواقع پژوهش ها هیچ کاربرد و سودی برای جامعه ندارند و بایستی به تحقیقات کاربردی و عملی اهمیت بدهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: یکی از کارهای اسلام هدایت انسان از کج فهمی هاست، به همین دلیل تنها دعای واجب در اسلام "اهدنا الصراط المستقیم" است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان، تدبّر در قرآن را به معنای به روز کردن تاریخ قرآن و استفاده به روز از قرآن اعلام کرد و گفت: هر آنچه را که مورد نیاز انسان باشد در قرآن موجود است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، مراسم ، تجلی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.