مراسم یوم الله 13 آبان امسال به سبب تقارن با عاشورای حسینی حال و هوای خاص و دل‌نشینی داشت و پرواز 45 کبوتر خونین بال دفاع مقدس در آسمان تهران شور حسینی ویژه‌ای آفرید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال هم به سیاق سنوات گذشته با حضور پرشکوه امت حزب‌الله در تهران و مقابل لانه جاسوسی برگزار شد؛ اما وجه تمایز مراسم امسال با مراسم سال‌های گذشته تقارن آن با عاشورای حسینی بود، گویی در امتداد تاریخ، نهضت حسینی به نهضت خمینی اتصال دوباره‌ای یافته بود.
 
تقارن یوم‌الله 13 آبان که روز مبارزه با استکبار است با عاشورای حسینی است که روز جهانی آزادگی برشمرده می‌شود، شور مردمان ایران اسلامی را دوچندان کرده بود، شوری که در مراسم امروز به منصه ظهور رسید و جلوه‌ای بود از تاثیرپذیری از قیام اباعبدالله حسین(ع) و ما در تهران بزرگ بخشی از این همه شور را دیدیم.

اگرچه مصادف شدن 13 آبان امسال با عاشورای حسینی زیبایی دو چندانی به روز مبارزه با استکبار داده بود اما چیزی که امتداد قیام امام حسین(ع) را با انقلاب اسلامی در مراسم امروز بیشتر بروز می‌داد تشییع پیکر 5 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس بود.
 
در مراسم امسال یوم الله 13 آبان که به سیاق سال‌های گذشته با حضور پرشکوه مردم انجام شد، فریادهای مرگ بر امریکا، مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر انگلیس طنین‌انداز بود.

طنین شعار هیهات منا الذله در آسمان تهران

 البته تقارن 13 آبان امسال با عاشورای حسینی موجب شده بود، شعار جاودانه سرور و سالار شهیدان هیهات منا الذله بر لبان حاضرین در راهپیمایی امروز نقش ببندد.
 
آتش انداختن به جان آمریکا و اسرائیل

در مراسم امسال نیز پرچم‌های ننگین استکبار یعنی آمریکا و رژیم صهیونسیتی توسط جوانان پرشور به آتش کشیده شد و امت حزب‌الله ایران اسلامی با این حرکت نمادین انزجار خود را از عاملین تمام بدبختی‌های جهانیان یعنی امریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.

نمایشگاهی برای رونمایی از جنایات ایادی استکبار

 اتفاق تازه‌ای که در مراسم 13 آبان امسال چشمان تیزبین خبرنگاران و عکاسان خبری را معطوف به خود کرده بود برپایی نمایشگاه عکسی از وجوه تشابه جنایت‌کاران واقعه کربلا و سردمداران نظام سلطه جهانی امروز بود.

آسمانی که همچنان می‌بارید

 
اگرچه باران رحمت الهی نازل می‌شد و هوا اندکی به سردی گراییده بود اما این دلایل جوی و طبیعی هم مانع نشده بود تا مردم حسینی‌مرام ایران اسلامی از شرکت در راهپیمایی یوم الله 13 آبان دوری کنند.

کودکان هم با سربندهای یا حسین(ع) آمدند
 
شاید نکته‌ دیگری که لنزهای دوربین عکاسان خبری هم از آن غافل نبود، حضور کودکان و نوباوگانی بود که در آغوش مادرانشان با سربندهای "یا حسین" و "جانم فدای رهبر" در مراسم یوم الله 13 آبان شرکت کرده بودند. آری، گویا یک قرار تاریخی است، قراری فرای زمان و مکان. قراری که فریاد مظلومان و مستضعفان عالم را بر سر مستکبرین و جهان‌خواران دنیوی سر می‌دهد.

 "نه" بزرگ ملت ایران به آمریکا و اسرائیل

 
در ادامه مراسم یوم الله 13 آبان امسال، پس از آن که قطع‌نامه‌ این راهپیمایی توسط مجری این مراسم قرائت شد، چند تن از مداحان اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی در رثای سرور و سالار شهیدان پرداختند و پس از آن حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت. سخنرانی که با تکبیرهای حاضرین در راهپیمایی همراه می‌شد و موجبات تهییج راهپیمایان یوم الله 13 آبان را فراهم آورده بود.

نمازی به یاد نماز جماعت ظهر عاشورا

 
پس از سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، عبدالرضا هلالی مداح و ذاکر اهل‌بیت، چند دقیقه‌ای به مرثیه‌سرایی پرداخت و پس از صدای روح‌بخش اذان ظهر روز عاشورا تمام فضای مراسم را دربرگرفت و راهپیمایان به یاد ظهر عاشورا و نماز سرور و سالار شهیدان، برای اقامه نماز جماعت حاضر شدند.

 پرواز 45 کبوتر خونین بال در عاشورای حسینی

پس از اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان به سمت پیکرهای مطهر 45 شهید تازه تفحص شده رفتند تا این شهیدان گمنام گلگون کفن را به سمت میدان امام حسین(ع) تشییع کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۴
تظاهرات روز قدس از روبروی لانه جاسوسی به سمت دانشگاه و همه سربند یا حسین و یا ابوالفظل بر پیشانی بندیم به ایام دفاع مقدس و پیام ما اینکه جنگ تمام نشده بلکه سخت تر از قبل شده ما جا نزده و نمیزنیم اینبار دشمن باید که جا بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ تير ۱۳۹۴
انان همه دارای تسلیحات هسته ای هستند و امده اند ما را از استفاده صلح امیز هسته ای محرم کنند این منطق زور غرب است و خنده دار قانون شکنانی که ما را به چی دعوت میکنند ما از دانش هسته ای برای درمان و کارهای علمی دست نخواهیم برداشت و بر پدر بی پدر کدخدا لعنت
آخرین اخبار