حجت الاسلام برمایی در برنامه «صبحی دیگر» شبکه آموزش سیما رابطه عاطفی و ارتباط موثری که افراد و اهل بیت در عاشورا و کربلا داشتند را بازگو کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما،حجت الاسلام برمایی کارشناس مذهبی برنامه "صبحی دیگر" به همدلی و همبستگی امام حسین (ع) و اهل بیتشان در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: همبستگی و قدرت عاطفی از قبل از شهادت و تا بعد از آن، گفتگوهای میان امام و یاران ایشان، گفتگوی امام با حضرت زینب و همسرشان ربابه پر از عشق، محبت و احترام است.

وی داشتن صبر و تحمل در زندگی و در مواجهه با مشکلات را یکی از ارکان اصلی ایجاد محبت میان همسران بیان کرد و گفت: ورشکستگی، ناباروریی و مشکلاتی از این قبیل دلایلی نیستند که به خاطر آنها زن و مرد از یکدیگر جدا شوند چرا که با کمی صبر این مشکلات حل می شود. 

حجت الاسلام برمایی حوزه رابطه عاطفی و ارتباط موثری که افراد و اهل بیت در عاشورا و کربلا دارند را مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: با وجود مصیبت بسیار بزرگی که در پیش روی امام حسین و اهل بیت و یارانشان وجود داشتو با تمام ابهاماتی که قرار بود در آینده رخ دهد، محبت را از یکدیگر در کلام و رفتار از یاد نبرده اند.

وی در ادامه گفت: وقتی همه ما عصبانی می شویم  محبت از یادمان می رود و می گوییم الان حوصله ندارم اما در آن لحظه های سخت که هرکسی یک نگرانی دارد، با اینکه حسین ابن علی (ع) نگران اسلام و انسانیت است، حبیب نگران مولایش است و لی جالب است که در این کارزار کسی محبتش را از کسی دریغ نمی کند.

وی با اشاره به واقعه کربلا و شهادت حضرت علی اصغر به فداکاری و نقش موثر حضرت رباب اشاره کرد و افزود: بعد از شهادت حضرت علی اصغر (ع) در رابطه با رباب حرف زیادی نشنیده ایم، چرا که رباب اجازه نمی دهد همسرش از دیدن وی شرمنده شود و نمی خواهد که همسرش ناراحت شود.ایشان خیلی هوای همسرش را داشت.

کارشناس مذهبی برنامه "صبحی دیگر"  متذکر شد: در روز عاشورا حضرت زینب (س) نماینده زنان بودند و به همین دلیل است که بیشتر از دیگر زنان حاضر در کربلا با امام حسین (ع) گفتگو می کردند.
 

انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار