مستند «ابرها به پایین می‌آیند» به نویسندگی و كارگردانی معین كریم‌الدینی، دوشنبه 12 آبان از شبكه دو پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، مستند «ابرها به پایین می‌آیند» به نویسندگی و كارگردانی معین كریم‌الدینی، دوشنبه 12 آبان از شبكه دو پخش می‌شود.

این مستند با محوریت به تصویر كشیدن تمدن منطقه ای در هندوستان و موضوع زندگی شیعیان در شهر محمودآباد هند و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و عاشورای حسینی در شبكه الكوثر تولید شده، دوشنبه 12 آبان به روی آنتن شبكه دو می رود.

در این مستند، معین كریم‌الدینی وارد سرزمین ناشناخته‌ای شده و آیین آن منطقه را به تصویر می‌‌کشد. او سعی كرده این فیلم را طوری تولید كند كه صرفاً برای مخاطبِ آشنا با آیین عاشورا نباشد و حتی تماشاگری كه برای اولین بار نام حضرت امام حسین(ع) را می‌شنود نیز از آن لذت ببرد.

این كارگردان، نویسنده و پژوهشگر به هندوستان كه پایگاه دومین جمعیت بزرگ شیعه است، رفته و سعی می‌كند همچون ناظری بی‌طرف، آیین عزاداری مردم قلعه محمودآباد هند را برای سیدالشهدا(ع) و یارانشان به تصویر كشیده و به تبیین احساس شیعیان جهان به شخصیت مقدس امام حسین(ع) و یارانش بپردازد.

مستند «ابرها به پایین می‌آیند» در بسیاری از جشنواره‌ها حضور داشته و در بخش‌های مختلف موفقیت‌های بسیاری را كسب كرده است كه از آن جمله می توان به جشنواره سینما حقیقت اشاره كرد. این مستند، دوشنبه 12 آبان ساعت 1:15 بامداد به مدت 45 دقیقه از شبكه دو سیما پخش می شود.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار