العالم گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه توانستند جلوی ورود افراد مسلح را به شهر حسکه بگیرند و خسارتهای سنگینی به آنان وارد کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، حسام زیدان خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم با تهیه گزارشی درباره عملیات نظامی ارتش سوریه و با اعلام این خبر افزود:‌ در همین حال، ارتش سوریه نظام های دفاعی خود را در جنوب شهر حسکه تحکیم کرده است تا بتواند در برابر اقدامات تشکیلات داعش بایستد.

یکی از نظامیان ارتش سوریه در این باره تصریح کرد: یکی از گروه های مسلح برای ورود به شهر حسکه تلاش می کرد. نیروهای ما با همکاری نیروهای دفاع ملی توانستند این حمله را ناکام بگذارند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند وآنان راهی جز فرار نداشتند.

خبرنگار این شبکه با اشاره به این که درگیری ها در منطقه غوطه شرقی در استان ریف دمشق همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد:همزمان با پیشروی ارتش سوریه در استان ریف دمشق، تلاش گروه های آشتی ملی ادامه دارد و بر اثر آن حدود صد و ده نفر از اعضای گروه های مسلح در روستاهای «الزبدانی»، «بلودان» و «ملیحه» سلاح خود را به زمین گذاشتند.

شیخ جهاد الدالی، امام جمعه یکی از مساجد گفت:« کشور از جوانان و مردم خواست باردیگر به آغوش کشورشان برگردند. از این رو، مراکزی برای آگاه سازی و راهنمایی جوانان گمراه شده ایجادکرده است. این جوانان تحت تاثیر اقدامات کشورهای غربی، فتاوی گمراه کننده و افراد پشت پرده راه را از دست دادند. جوانان اکنون یقین دارند که کشورهای غربی به دنبال تخریب این کشور هستند.

خبر نگار این شبکه در پایان تصریح کرد: ناظران سیاسی بر این باورند که تلاش های آشتی ملی در ریف دمشق بر مناطق نزدیک به آن تاثیر مثبت خواهد گذاشت و شماری دیگر از افراد مسلح تشویق می شوند سلاحشان را به زمین بگذارند.

حل و فصل وضع افراد مسلح در شهرهای استان ریف دمشق یکی از اولویت های ارتش سوریه به شمار می رود تا این مناطق از دایره درگیری خارج شوند. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار