امروز «یوم العباس» است روزی که عاشقانش در برابر عشق ،ارادت ، ادب، رشادت و اخلاص مولایمان ابوالفضل سر تعظیم فرود می آورند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان،ابوالفضل نامیست که در دل و جان ما عجین شده و انسانهای آزاده زیادی را شیفته و دلباخته خود کرده است امروز شهر زنجان به یاد رشادت‌ها و دلاورمردی‌هایش به پا می خیزد و نام زیبایش را فریاد می زند.

امروز زنجان رنگ و بوی ابوالفضلی دارد این شهر دهه هاست شاهد دلداگیهای عاشقان سقای دشت کربلا ست .

حسینیه اعظم زنجان سالهاست که در این روز میزبان مردم از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور است که می خواهند با حضور گسترده در عزاداری این حسینیه عشق و ارادت خود را به حضرت ابوالفضل عباس نشان ‌دهند.

این عزاداری بزرگترین دسته عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین در ایران می باشد و نیز از نظر ذبح دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا در مکه با هزاران راس قربانی می باشد.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان عصر تاسو عای حسینی حرکت خود را با نظم خاص و با فریاد یا ابوالفضل آغاز می کند و گام به گام یا حسین گویان مصائب حضرت زینب را زمزمه می کنند بر سرو سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند و سنگ سراچه دل به آب دیده صیقل می دهند تا آوازه سرزمین شور و شعور حسینی را به مردم دنیا نشان دهند

از همین رو است که شهرت آن به برکت توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع) جهانی شده است سیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در دسته با شکوه عزاداری حسینیه اعظم زنجان، تجلی قدرت دین اسلام و الگویی از اتحاد امت اسلامی به خصوص شیعیان جهان است.

این دسته امروز حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع می‌کند و معمولاً همزمان با اذان مغرب به امامزاده سید ابراهیم می رسد و عزاداران نماز مغرب و عشای خود را در این آستان مقدس اقامه می کنند .



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.