بزرگنمایی داعش نقشه آمریکا برای نابودی منطقه است

استاد دانشگاه سوریه با تاکید بر اینکه آمریکا برای بازگشت به منطقه و تجزیه آن داعش را خلق کرده و درباره قدرت آن بزرگنمایی می‌کند، گفت: دمشق با حمایت‌های بی‌دریغ ایران نقشه‌های غرب و رژیم‌های خائن عربی را ناکام گذاشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«بسام ابوعبدالله» استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق به بررسی عوامل پدید آمدن گروه تروریستی داعش در منطقه و اهداف آن پرداخت.

وی داعش را ساخته دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه خواند و گفت داعش پروژه تقسیم منطقه و شکست محور مقاومت را اجرا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش حمایت‌های همه جانبه ایران از نظام سوریه را در مقابله با گروه‌های مسلح تروریستی را بسیار تاثیرگذار توصیف کرد.

ابوعبدالله در عین حال نقشه گروه‌های مسلح برای محاصره دمشق را غیرعملی خواند و گفت:ارتش سوریه با تمام قدرت نظامی خود در غوطه شرقی مستقر شده و اجازه هیچ گونه تعرضی به پایتخت را نمی‌دهد.

 

«بسام عبدالله» در آغاز سخنان خود درباره ماهیت گروه تروریستی داعش و اهداف آن در منطقه گفت: گروه داعش ساخته دست بیش از یک طرف است، یعنی ساخته دست آمریکا، وهابیت و ترکیه است و برای اجرای پروژه تقسیم منطقه و تجزیه آن بر اساس اصول قومی و نژادی خلق شده است.

داعش ساخته دست آمریکا، اسرائیل و ترکیه است

ابوعبدالله افزود: داعش در اساس پروژه‌ای آمریکایی است که رژیم های عربی مزدور آمریکا ابزار آن هستند و در پی شکست‌های متوالی رژیم صهیونیستی از مقاومت، دولت آمریکا در تقلای حفظ این رژیم از نابودی است.

وی افزود: ترکیه بازوی دیگری این پروژه آمریکایی- صهیونیستی است که از یک سو برای توقف محور مقاومت کار می‌کند و از سوی دیگر به دنبال تضعیف کشورهای اصلی منطقه و بخصوص سوریه است که ستون محور مقاومت به شمار می‌رود.

استاد دانشگاه دمشق داعش را آخرین محصول گروه های مسلح دانست و گفت: ارتش آزاد و سپس جبهه النصره شکست خورد و به دنبال آن دیگر گروه‌های مسلح همچون جیش الاسلام و جبهه اسلامی روی کار آمدند که در اصل اقدامات خود را در عراق آغاز کرده و به سوریه منتقل شدند.

درباره قدرت داعش بزرگنمایی شده/داعش ارتباطی با اسلام ندارد

ابوعبدالله تاکید کرد: داعش چیزی جز اندیشه سلفی وهابی نیست، بنابراین از یک سو هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و کاری جز کشتار و اقدامات تروریستی ندارد و گروه‌های مدرسه وهابی داعش را پروراندند.

ابوعبدالله گفت: کاملا روشن است درباره قدرت داعش بزرگنمایی شده و جنگ روانی که این گروه با کشتارها و سربریدن‌ها به راه انداخته هدفش جز تضعیف روحیه و آواره کردن مردم منطقه نیست و گویی قدرتی مغلوب نشدنی است همان گونه که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 خود را این گونه نشان داد و همه اینها برای مداخله مجدد آمریکا است همان گونه که در عراق روی داد و اکنون هم در سوریه جریان دارد.

بسام ابوعبدالله درباره اوضاع در جبهه‌های شمالی و همچنین جنوبی از طرف درعا و جولان گفت: خطر از دو جبهه شمال و جنوب درگیری با دشمن صهیونیستی است زیرا این گروه‌ها مستقیما از سوی رژیم صهیونیستی و  اردن پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیک می شوند تا با باز کردن جبهه جدیدی، راه را به سوی جنوب لبنان برای ضربه زدن بر مقاومت ایجاد کنند.

وی نقشه تروریست‌ها در محاصره دمشق را غیرعملی خواند و گفت: ارتش سوریه با متمرکز کردن قوا و عملیات نظامی خود در غوطه شرقی مانع تحقق توطئه دشمنان می شود.

استاد دانشگاه دمشق درباره اوضاع شمال سوریه گفت: ارتش عراق درصدد عملیات نظامی بزرگ برای پاکسازی حلب و ریف آن از گروه‌های مسلح است همان گونه که در ریف غربی حماه اتفاق افتاد و با سقوط گروه‌های مسلح در مورک راه ارتباطی تروریست‌ها قطع شد و اولویت کنونی غوطه شرقی است.

ابوعبدالله درباره امکان ایجاد منطقه بی‌طرف در شمال سوریه برای مقابله با گروه‌های داعش گفت: من به این کار اعتقادی ندارم زیرا ایجاد منطقه بی‌طرف باید با ایجاد منطقه پرواز ممنوع همراه باشد و نیروهای ناتو برای این امر آمادگی ندارند، روسیه و ایران هم آشکارا با این امر مخالفند و ترکیه صرفا به خاطر اعمال شروطش و نه چیز دیگری این موضع را مطرح می‌کند و برای اینکه در اصل حامی داعش است.

استاد دانشگاه دمشق درباره موضع روسیه و ایران در قبال متحدانش چیست گفت:اینکه گفته می‌شود موضع روسیه و ایران در قبال متحدانش در مقایسه با مواضع آمریکا با متحدانش در یک سطح نیست، نادرست است، وی تاکید کرد: روسیه از زمان آغاز بحران حامی سوریه بوده است و ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تازه ترین اظهارات خود بیان کرد که «ما هرگز به تروریسم اجازه نمی دهیم که در سوریه پیروز شود» و این در کنار حمایت‌های نظامی از ارتش سوریه است در حالی که روسیه هرگز زیر بار تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه نرفت در حالی که آمریکا همواره مواضع همسو با متحدانش اتخاذ کرده اما وعده‌ها و سخنانش تو خالی است.

ابوعبدالله گفت: ایران همه گونه حمایتی از سوریه به عمل آورده زیرا نبرد در سوریه نبرد کل محور مقاوم است و باید گفت: ایران نهایت حمایت را از سوریه کرده و البته دلیلی برای توضیح درباره این کمک‌ها وجود ندارد اما این کمک‌ها آشکار است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ایران همواره موضع ثابت و محکمی در قبال سوریه دارد و حمایت‌هایش همه سطوح و زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی را شامل می‌شود.

برچسب ها: بزرگنمایی ، داعش ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار