معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

نبود زیرساخت‌ها نخبگان را فراری می‌دهد

ملک‌زاده گفت: دلیل اصلی فرار مغزها نبود زیرساخت‌ها است. در واقع اگر آزمایشگاه و تجهیزات و امکانات برای پژوهش این افراد وجود داشته باشد دیگر نخبه‌ای از کشور فرار نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، امروز 7 آبان در همایش معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران، در خصوص آمار فرار مغزها از کشور گفت: فرار مغزها در تمام دنیا وجود دارد و تنها مختص کشور ما نیست، اما نکته مهم در فرار مغزها، نبود زیرساخت‌های لازم است. در واقع زیرساخت‌هایی که محققان در کشور بمانند و رشد کنند، وجود ندارد. 
 
وی با بیان این که محقق برای آزمایش و پژوهش نیازمند آزمایشگاه‌ها، تجهیزات و امکانات است، افزود: برای ماندگاری نخبگان کشور باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که در این راستا یک موسسه ملی توسعه و تحقیقات را راه‌اندازی کردیم که این امر گام بلندی برای حمایت و در اختیار گذاشتن امکانات برای محققان و نخبگان است.
 
ملک‌زاده با اشاره به این که ما باید این واقعیت را بپذیریم که آدم‌های با استعداد برای پیشرفت در جایی که به آن‌ها بها داده نشود، نمی‌مانند، افزود: اگر این افراد نخبه رشد نکنند، ظلم به پیشرفت علم است. طبق آمار افرادی که می‌توانند پیشرفت کنند یک تا دو درصد فارغ‌التحصیلان هستند.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار