معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای نخستین مرحله طرح ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در حاشیه شهر مشهد از اواخر آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر حمیدرضا بهرامی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تا پایان اسفند ٩٣، یک میلیون و ١٠٠هزار حاشیه‌نشین مشهد، زیرپوشش طرح ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی رایگان قرارمی گیرند، اظهار داشت: در مرحله اول، این خدمات رایگان بهداشتی و درمانی برای جامعه ای ٢٣٠هزارنفری ارائه می‌شود.

وی در تشریح چگونگی انجام این طرح افزود: تیم‌های پزشکی متشکل از پزشک و پرستاران در مراکز بهداشتی و درمانی مستقر می شوند و ساکنان زیرپوشش آن منطقه از حاشیه شهر را از ویزیت و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی رایگان، بهره‌مند می کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه این طرح یکی از بسته‌های بهداشتی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه پزشکی مشهد است، گفت: 5 بسته بهداشتی دیگر نیز در حال حاضر در سطح شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در حال اجراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سرانه طرح پزشک خانواده روستایی به میزان ٤٥٠ درصد و افزایش ٣٦ درصدی تعرفه پرسنلی با هدف ماندگاری پزشکان را از دیگر بسته‌های بهداشتی زیرمجموعه آن طرح کلان عنوان کرد و گفت: تجهیز ١٣٨ پانسیون پزشکان با اعتبار ٢٨ میلیارد ریال، تحویل واکسن پنتاوالان به جای واکسن ثلات، بحث مکمل‌ها، جشن تکمیل خانه‌های بهداشتی با احداث ١٦٥ خانه بهداشت روستایی و ارتقای سطح علمی بهورزان با ایجاد مجتمع عالی سلامت و مدیران در تمامی سطوح از دیگر طرح‌های بهداشتی و تدوین بسته خدمتی و ادغام خدمات غیرواگیر و سلامت روان است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.