مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: پیشرفت فیزیکی واحدهای آمونیاک و اوره در فاز سوم در مجموع از ٧٠ درصد گذشته و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این واحد در سال آینده به تولید تجاری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهمن زمانی مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: فاز یک پتروشیمی پردیس در سال ٧٢ با سرمایه‌گذاری ٢٢٠ میلیارد دلاری و ١٩٧ میلیون ریالی آغاز بکار کرد و فاز دو آن از سال ٨٦ آغاز و در سال ٨٩ به بهره برداری رسید.
 
زمانی اظهار داشت: فاز سه این مجتمع مشابه فاز یک و دو از اواسط سال ٩٠ آغاز شد که امیدواریم در نیمه اول سال ٩٤ به مرحله پیش راه اندازی رسیده و در نیمه دوم ٩٤ به تولید تجاری برسد.
 
مدیرعامل پتروشیمی پردیس افزود: با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از دو میلیون و ١٥٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار تن می رسد.
 
زمانی با اشاره به وجود برخی مشکلات تولید در پتروشیمی پردیس در سه ماهه نخست امسال گفت: خوشبختانه هم اکنون این مجتمع با بیش از ٩٥ درصد ظرفیت خود مشغول به کار است.
 
مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به صادرات این شرکت گفت: ‌مجتمع پتروشیمی پردیس امکانات صادراتی خوبی دارد به طوری که می تواند ٨٠٠ تن در ساعت آمونیاک صادر کند.
 
خوراک اصلی این مجتمع گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو مجتمع سالانه یک میلیون و ٣٦٠ هزار تن آمونیاک و دو میلیون و ١٥٠ هزار تن اوره است. برای ذخیره سازی آمونیاک سه مخزن هر یک به ظرفیت ٢٠ هزار تن و مجموعا ٦٠ هزار تن و سه انبار به ظرفیت ٥٠ هزار تن برای اوره وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار