از سال 1381 تاکنون انجام شده است

اجراي 571 پروژه پژوهشي در شركت ملي پالايش و پخش

ابهجی گفت: از سال 1381 تاکنون 571 پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش تعریف شده است که از این تعداد 121 پروژه توسط مدیریت پژوهش و فناوری این شرکت به سرانجام رسیده و 450 پروژه نیز توسط شرکت های تابعه انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا ابهجي ، مدير پژوهش وفناوري شركت ملی پالایش و پخش گفت: 9 درصد این پروژه ها مربوط به بخش بهبود کیفی و کمی فرآورده ها، 24 درصد مربوط به حفاظت محیط زیست، 32 درصد مربوط به بهینه سازی، رفع تنگناهای عملیاتی و حفاظت صنعتی، 13 درصد مربوط به استفاده از فناوری های جدید و 22 درصد نیز مربوط به ساخت تجهیزات و مواد مورد نیاز بوده است.
 
وي افزود: از ابتدای سال 1393 ، 19 عنوان پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش تعریف شده که انجام 8 پروژه آن به مدیریت پژوهش و فناوری واگذار شده است.
 
ابهجي همچنين اظهار داشت: از ابتدای امسال پروژه هایی برای بومی سازی دانش های فنی مورد نیاز در پالایشگاه ها تعریف شده است که از میان آن ها می توان به پروژه های بومی سازی دانش فنی ساخت واحدهای کت کراکر و سولفورزدایی اشاره کرد.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش ایران در ادامه افزود: این دو پروژه با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شده و با توجه به این که دانش فنی اولیه طراحی و ساخت این دو واحد در سال های گذشته توسط این پژوهشگاه کسب شده بود، هم اکنون در مرحله ساخت پایلوت قرار دارد که ساخت پایلوت 2 بشکه در روز برای واحد سولفورزدایی و 0.6 بشکه در روز برای واحد کت کراکر در حال انجام است.
 
وي گفت: در حال حاضر در زمینه ساخت تجهیزات مکانیکال و روتاری نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم. همچنین در زمینه ساخت تجهیزات ثابت و مبدل های حرارتی و انواع تلمبه ها اقداماتی در حال انجام است، با این حال در بخش ابزار دقیق و سیستم های کنترل نیازمند تلاش بیشتری هستیم.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش ایران با بیان این که امسال 4 پروژه برای تولید کاتالیست های مورد نیاز و پر مصرف پالایشگاه ها تعریف شده است، می گوید: بخشی از این کاتالیست ها ساخته شده است اما فعالیت ها در زمینه ساخت پایه کاتالیست همچنان ادامه دارد، به طوری که در حال حاضر اقدامات لازم جهت تولید کاتالیست RFCC با همکاری پالایشگاه امام خمینی شازند ، کاتالیست  RCDو هایدروکراکر با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت ایران و کاتالیست ایزومریزاسیون با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران در حال انجام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار