باستان شناسان اقدام به حفاری محل ساخت فیلم "ده فرمان" در کالیفرنیا نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگارانبه نقل از سایت آرت نیوز؛ ساحل "کالیفرنیای مرکزی" به نظر منطقه غیر معمولی برای کشف بقایای مصر باستان است، ولی یک گروه باستان شناسی به تازگی اقدام به بررسی منطقه ساخت یک فیلم قدیمی بی کلام در این ناحیه کرده است.
 
بنابراین گزارش؛ در سال 1923 "سیسل بی دمیل" برای ساخت فیلم "ده فرمان" که کاری کلاسیک متعلق به دوره فیلم‌های بی کلام بود، اقدام به ساخت 21 مجسمه عظیم مصر باستان و معبدی بزرگ نمود، اما پس از نمایش این فیلم که فروش بسیار زیادی هم داشت، قطعات ساخته شده به دست فراموشی سپرده شد و در زیر خاک قرار گرفتند ولی به تازگی یک موسسه باستان شناسی در تلاش برای بازیابی این مجسمه‌های ارزشمند است.
 
براساس این گزارش؛ طرح فوق ابتدا در سال 2012 آغاز شد ولی به دلیل کمبود بودجه پس از حفاری یک مجسمه متوقف شد. البته حفاری اولین مجسمه موجب حرکت شن‌ها و تخریب بخشی از این مجموعه شد، اما خوشبختانه باد سبب رونمایی قسمت عظیمی از این مجسمه‌ها شده که کمک بزرگی به باستان شناسان محسوب می‌شود.
 
گفتنی است؛ مسئول این گروه تحقیقاتی از محل ساخت این فیلم به عنوان یک اثر جاودانه نام برد که باید از تخریب آن جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، باستان ، فیلم ، کلاسیک ، جاودانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار