اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: فرماندار انتصابی طالبان در منطقه «نادعلی» ولایت هلمند به همراه 3 نفر از محافظان خود دستگیر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ریاست امنیت ملی افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: فرماندار انتصابی طالبان در منطقه نادعلی در ولایت جنوبی هلمند همراه با 3 نفر از محافظانش دستگیر شد.
 
این افراد روز گذشته زمانی که از پاکستان به افغانستان بازگشته بودند توسط نیروهای امنیت ملی در کابل شناسایی و دستگیر شدند.
 
در یک عملیات دیگر در ولایت فاریاب 6 نفر از شبه نظامیان طالبان همراه با جلیقه‎های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‎ای بازداشت شدند.
 
***دستگیری فرمانده طالبان با لباس زنانه
 
در اطلاعیه دیگری که توسط ریاست امنیت ملی افغانستان منتشر شده، آمده است: یک فرمانده ارشد شبه نظامیان طالبان که ملبس به لباس زنانه بود در ولایت هلمند دستگیر شد.
 
براساس این اطلاعیه، فرد مذکور «عبدالهادی» نام دارد و یکی از فرماندهان خطرناک شبه نظامیان طالبان است که در حملات گوناگون علیه مقامات امنیتی ولایت هلمند دست داشت.
 
در اطلاعیه ریاست امنیت ملی افغانستان آمده است: چند فرد دیگر را در ولایت‎های «لوگر»، «کنر» و «نیمروز» در حال بمب‌گذاری و یا انتقال آن بازداشت کرده‌اند.
 
شبه نظامیان طالبان در این اواخر حملات خود به مواضع دولتی را به اشکال گوناگون افزایش داده‌اند که در آخرین مورد حمله گروهی طالبان به پاسگاه‌های ایست و بازرسی در ولایت فراه بیش از 20 تن کشته و زخمی برجای گذاشت.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.