معاون بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

کریدور صادرات، تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است/ارائه 18 خدمت به شرکت‌های دانش بنیان در کریدور صادرات

به گفته‌ی بیرنگ بیش از 18 خدمت در کریدور صادرات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌ی خدمت می‌نماید.

دکتر بیرنگ معاونت بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در رابطه با راه اندازی کریدور صادرات در معاونت علمی و فناوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه کسب و کار بین‌المللی و صادرات احتیاج به یکسری خدمات و مشاوره دارند به طوری که این شرکت‌ها دقیقا نمی‌دانند سرویس‌ها و مشاوره‌هایی نیاز دارند و ثانیا نمی‌دانند اینها را باید از کجا کسب کنند.

وی گفت: ما در معاونت بین‌المللی در حدود 18 تا 19 سرویس یا خدمت تعریف کرده‌ایم که به طور مثال می‌توان به مطالعه‌ی بازارهای هدف، بحث عقد قرار دادهای بین المللی و کارهایی مثل گرفتن استانداردهای بین المللی اشاره کرد.

وی افزود: شرکت‌های خصوصی که دارای توان دادن مشاوره در این موارد هستند را در قالب کریدور‌ خدمات صادرات دانش بنیان گرد هم جمع آوری کرده‌ایم.

وی گفت: شرکت خصوصی با مراجعه به سایت www.tesc.ir می‌توانند نیازمندی‌های خود را در این کریدور‌ برطرف نمایند و به ازای این خدمات مبالغی را پرداخت نمایند.

دکتر بیرنگ افزود: بعد از این کار یعنی گرفتن استاندارد‌های لازم و مطالعات بازار و ... حال بر اساس اینکه به کدام کشور صادرات انجام می‌دهد آنگاه پایگاه صادراتی ایجاد خواهیم کرد.

 وی گفت: صادرات به کشوری مثل عراق با صادرات به کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس متفاوت است و واقعیت‌های خاص خود را دارد یعنی قوانین، گمرکات، ثبت در کشورها همگی متفاوت است.
 
وی گفت: در نتیجه شرکت‌های ایرانی نیاز دارند تا مجموعه‌ای در این کشورها مستقر باشند تا به اینها‌  کمک کنند تا وارد بازار کشورهای هدف شوند.

وی خاطر نشان کرد: تا آخر امسال پنچ پایگاه صادراتی فعال به بهره‌برداری خواهد رسید.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار