معاون بین الملل معاونت علمی و فناوری:

گذر از اقتصاد خام فروشی به اقتصاد دانش بنیان زمان‌بر است

دکتر بیرنگ در خصوص ارائه میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان آماری ارائه نداد و افزود: ‌نیاز به بازه زمانی طولانی است.

دکتر بیرنگ معاون بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: ‌برنامه‌ای که معاونت علمی دارد و موضوعی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری چه در حوزه‌های علم و فناوری و چه در سرعت اقتصاد مقاومتی روی آن تاکید شده، بحث اقتصاد دانش بنیان است. 

وی گفت: ما باید گذاری از اقتصاد مبتنی بر منابع بر اقتصاد دانش بنیان کنیم. 

وی گفت: در این فرآیند گذار از یک سری اقداماتی باید صورت گیرد که یکی از اصلیترین بازیگرهای در گذار، خود شرکت‌های دانش بنیان هستند که انواع زیر ساخت‌ها و مکانیسم‌ها را برای توسعه و توانمند سازی این شرکت‌های دانش بنیان در مرحله اول در داخل و در مرحلهٔ دوم برای بین المللی شدن این شرکت‌ها و ورود و حضور در عرصه‌های بین المللی فراهم کنیم. 

وی در پاسخ به گام برداشتن و تحقق به این موارد گفت: ‌ما ابتدای راه هستیم و این یک فرآیند زمان بری است و گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع تبدیل به اقتصاد دانش بنیان شود. 

وی گفت: من آمار دقیقی ندارم اما به عنوان مثال پارک‌های فن آوری یکی از بسترهای لازم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و یا مراکزی شد که در اکثر دانشگاه‌ راه اندازی شده برای کمک به کارآفرینانی که در حوزه فناوری می‌خواهندسرمایه گذاری نمایند. 

وی افزود:در بحث راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، قوانین مختلفی که در حال تدوین است و یا تدوین شده و آیین‌نامه‌های حمایتی که برای شرکت‌ها است. 

وی گفت: ‌تمام این موارد اقداماتی است که برنامه ریزی و انجام شده و ان شاءالله در سال‌های آینده نتایج آن را خواهیم دید. 

وی در خصوص زمان رسیدن به شرایط دلخواه گفت: نمی‌توان زمانی را تصور کرد چرا که یک فرآیند است و تنها به یک عامل وابسته نیست و به عوامل مختلف بستگی دارد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار