یزد؛

اولین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد

نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد در بهمن ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد؛ سرپرست حوزه هنری یزد از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد در بهمن ماه امسال خبر داد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اولین جشنواره استانی موسیقی کلاسیک ایرانی با شعار "یزد، شهر نغمه های امید" بهمن ماه سال جاری توسط حوزه هنری در یزد برگزار خواهد شد.

محمد صادق کوچک زاده اظهار داشت: نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد در سه گروه سنی 10 تا 15 ، 15 تا 20 و 20 تا 29 سال برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد با اشاره به این که جشنواره در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار می شود افزود: بخش اصلی شامل؛ تک نوازی کلاسیک ایرانی، گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و گروه نوازی سازهای کوبه ای ایران است.

وی با بیان این که جشنواره با اجرای زنده در بخش های تکنوازی و گروه نوازی برگزار می گردد ادامه داد: بخش تک نوازی کلاسیک ایرانی شامل؛ تار، سه تار، سنتور، کمانچه، دف، تنبک، آواز ایرانی و ویولون ایرانی است.

کوچک زاده افزود: بخش ویژه جشنواره مختص گروه نوازی با موضوع "ایران آینده در چشم انداز 1404" است و قطعه اجرایی باید به لحاظ شعر و محتوا با موضوع "سبک زندگی اسلامی ایرانی" و "پیشرفت" مرتبط باشد.

وی فراهم آوردن زمینه اجرای موسیقی سالم و فرهنگی با رویکرد حس امید به آینده، حمایت از هنرمندان جوان برای تولید آثار فاخر موسیقایی، کشف و پرورش استعدادهای جوان و فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی آنان در عرصه موسیقی اصیل ایرانی و ارزشی، ارتقای توانمندی فکری و تقویت دانش هنرمندان جوان را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به توزیع فراخوان جشنواره افزود: علاقه مندان می توانند تا نیمه آبان ماه آثار خود شامل فرم درخواست، نمونه اجرای تصویری اثر بر روی DVD، متن تایپ شده اشعار و مشخصات شرکت کننده یا گروه را به دبیرخانه جشنواره در حوزه هنری استان یزد واقع در ابتدای خیابان آیت ا... کاشانی، کوچه آزادی ارسال کنند.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.