پاسخ عضو نمایندگی کشورمان به گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل متحد؛

گزارش دبیرکل در راستای اهداف سیاسی تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد تهیه شده است

جمهوری اسلامی ایران رويكرد بلند مدت و اقدامات بسياري را در راستاي حفاظت از حقوق انسانی مردم ایران بر اساس تعهدات ملی و بین المللی خود اتخاذ کرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛عضو نمایندگی جمهوری اسلامی ایران طی سخنرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که به موضوعات حقوق بشری می پردازد در پاسخ به گزارش دبیرکل این سازمان در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران رويكرد بلند مدت و اقدامات بسياري را در راستاي حفاظت از حقوق انسانی مردم ایران بر اساس تعهدات ملی و بین المللی خود اتخاذ کرده است.
 
 وی گفت:گزارش اخیر دبیرکل بر اساس قطعنامه ای غیرعادلانه و در راستای اهداف خاص سیاسی تعداد معدودی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد تهیه شده است.   

عضو نمایندگی کشورمان همچنین اظهارداشت:در همين راستا لازم است اشاره کنم که گزارش منتشره، نظرات و پاسخ‌هاي کتبی ارائه شده از سوي كشور متبوع من را مورد توجه قرار نداده و کاملا مشخص است كه گزارش مربوطه تحت تاثير منابعي ناشناس و غیر قابل اعتماد تهیه گردیده است و این امر بی اعتباری روزافزون این گزارش را در پی داشته است.

وی در پایان گفت: ظرف يكسال گذشته اقدامات چشمگيري از سوي دولت ایران جهت ارتقاء سطح دسترسي تمامي اقشار جامعه به اينترنت و بهتر كردن وضعيت آن بعمل آمده و آزادي هاي فردي و آزادي بيان تا آنجائی که نقض كننده اصول و مباني استقلال، آزادي، وحدت ملي و شریعت اسلام نباشند مورد احترام کامل خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار