سفیر کشورمان در سازمان ملل درنشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل یاد آور شد که در تهاجم وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به سرزمین غزه 501 کودک بی گناه کشته و بیش از 3 هزار کودک مجرح شدند و باید عاملان این جنایت‌ها به مجازات برسند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین دهقانی" سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز دوشنبه با حضور در نشست آزاد شورای امنیت تحت عنوان : کودکان و جنگهای مسلحانه، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنانی ایراد کرد.
 
وی گفت که علیرغم تلاش‌های بین‌المللی متاسفانه کودکان هنوز قربانیان اصلی در جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه به شمار می‌روند.
 
وی با اشاره به وضعیت کودکان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان ملل متحد؛ در جریان تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل 501 کودک کشته و 3000 کودک زخمی شدند و حداقل 373 هزار کودک که شاهد این تهاجم وحشیانه بوده‌اند در حال حاضر شدیدا نیازمند خدمات روانپزشکی هستند.
 
دهقانی همچنین با اشاره به تخریب کامل 22 مدرسه و آسیب دیدگی 219 مدرسه دیگر در جریان حمله صهیونیست‌ها افزود : اعضای جنبش عدم تعهد این فرصت را مغتنم شمرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهند تا عاملان این جنایات در جریان تهاجم نظامی اخیر رژیم اسرائیل به غزه را به مجازات برسانند و به مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات پایان داده شود و عدالت برای قربانیان به اجرا دراید .
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد خواستار احترام همه طرفین درگیری‌های مسلحانه به قوانین بین‌المللی مربوط به مصونیت شهروندان غیرنظامی و بویژه زنان و کودکان، مدارس، بیمارستان‌ها و نیروهای امدادگر سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی شد.
 
در نشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل علاوه بر 15 عضو دائم این شورا، نمایندگان ویژه دبیرکل سازمان ملل و معاون مدیرکل سازمان یونسکو نمایندگان 63 کشور دیگر نیز حضور داشتند.
 
در این نشست مسئله استفاده ازکودکان در درگیری‌های مسلحانه و پیامدهای آن مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار