سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی، "حماس" در شهر رام الله، از طرف‌های مسئول در کرانه باختری، به صورت جدی خواست تا نقض حقوق بشر و سناریوی مضحک بازداشت‌های سیاسی را متوقف سازند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الان"؛ "سائد‌ ابوالبهاء"،سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی، "حماس" در شهر رام الله، از طرف‌های مسئول در در کرانه باختری، به صورت جدی خواست تا نقض حقوق بشر، تحویل فرماند‌هان حماس به محکمه‌ها و سناریوی مضحک بازداشت‌های سیاسی را متوقف سازند و موسسات اداری را بازگشایی کنند.

ابوالبها در یک مصاحبه مطبوعاتی، از دولت خودگردان در کرانه باختری خواست تا به احزاب برای انجام فعالیت‌های خود، آزادی تمام دهد و دست ملت فلسطینی را در مقابله با رژیم اشغالگر که همواره مقدسات را هتک حرمت می کند، باز بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری، پس از امضای توافقنامه صلح و تشکیل دولت وفاق، عملا هیچ گونه تغییری را احساس نکرده اند، گفت: نقض مداوم حقوق بشر از جانب دستگاه‌های امنیتی، بازداشت‌های سیاسی، جلوگیری از آزادی بیان، سخت گیری بر فرزندان حماس، ممانعت از فعالیت‌های آن و تحویل آنان به محکمه‌های قضایی در کرانه باختری، پرونده "مصالحه" و آینده آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

ابوالبهاء می‌افزاید: دولت  خودگردان در رام الله، به فرزندان حماس در کرانه باختری فشار می آورد و اعتقاد دارد که حماس، به خاطر ضعف خود بوده که توافقنامه صلح را پذیرفته است؛ این در حالی است که چنانچه حماس از موردی در پرونده "مصالحه" عقب نشینی می ‌کند، تنها به خاطر منافع ملت خویش است و چنانچه احساس کند که حقوق ملتش نقض می‌شود و آزادی‌های آن نادیده گرفته می شود، موضع مسوولانه  دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

خاطر نشان می شود که دستگاه‌های امنیتی طی دو روز گذشته، موج جدیدی از باز داشت‌های سیاسی علیه  فرزندان حماس در مناطق مختلف کرانه باختری، اعمال کرده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار