اصفهان؛

پاسخگویی به شبهات دینی وظیفه دفترتبلیغات اسلامی

رئیس دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت : در راستای تکریم معنوی مردم درزمینه امر به معروف و نهی ازمنکر سعی کرده ایم تا سوالات مردم را از طریق تلفن، سایت، پاسخگو باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،حجت الاسلام حبیب الله ارزانی با اشاره به فرا رسیدن هفته امربه معروف و نهی ازمنکرگفت: از اصلی ترین وظایف این نهاد، ترویج فرضیه امربه معروف در قالب های متفاوت درجامعه است.

وی با بیان اینکه فعالیت های دفتر تبلیغات اصفهان در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شامل 3 بخش مکتوب، شفاهی و مجازی را شامل میشود؛ گفت: در ماه محرم و صفر فعالیت های دفتر تبلیغات بیشتر به صورت شفاهی انجام میشود.

وی تصریح کرد: در عرصه پژوهش و تبلیغ کتب دینی نیز کتابی با عنوان" مردم سالاری دینی" در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دانشگاه اصفهان تدوین گردید.

رئیس دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی، در شورای امر به معروف و نهی ازمنکر استان نیز عضویت دارد، گفت: در همین راستا نیز قرار است در آبان ماه جلسه ای با عنوان کرسی آزاد اندیشی با همکاری ستاد احیاء امر به معروف شهرستاناصفهان و مدرسه علمیه دارالکمه برگزار شود.

وی بیان داشت: درزمینه تربیت طلاب جهت آشنایی با مفاهیم امر به معروف نیز دوره آموزشی ویژه طلاب برگزیده در راستای "تقویت سواد رسانه ای" طلاب برگزار می شود همچنین طرحی با عنوان "مرزبانی از مکتب اهل بیت "که 3سال است در اصفهان برگزار می شود و هدف آن مقابله علمی با بهائیت ، وهابیت، مسیحیت و عرفان های کاذب می باشد.

وی بیان داشت: وظیفه اصلی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهاندر راستای ترویج فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پاسخگویی به شبهات دینیاست که در این راستا تلاش های مثمرثمری را از زمان تاسیس تاکنون به مرحله اجرا رسانده است.

رئیس شورای عالی امر به معروف دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: در مدل اسلامی و جامعه اسلامی همه باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند ، اما بر اساس نص قرآن بایستی گروهی برگزیدهدر این راستا فعالیت داشته باشند چرا که ترویج این فریضه یک کار زنجیره ای است .

وی افزود: نهاد هایی مانند صداو سیما و رسانه ها تکمیل کننده زنجیره فرضیه امر به معروف هستند و نقش بسزایی دارند تا فعالیت ها و تاثیرات امر به معروف را در جامعه به نحو شایسته به مردم اطلاع رسانی کنند .

وی تاکید کرد: در راستای تکریم معنوی مردم درزمینه امر به معروف و نهی ازمنکر سعی کرده ایم تا سوالات مردم را از طریق تلفن، سایت، پاسخگو باشیم ، اما آنچه مهم است باید به دیگر نهاد هایی که دسترسی کمتری به آن ها صورت گرفته است مانند مدارس که در کانون حساسی نیز قرار گرفته اند بیشتر توجه شود .

وی تصریح کرد : ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان نیز در زمینه ترویج این فرضیه زحمات زیادی را به منصه ظهور رسانده است اما نیاز است که این کار ها ابعاد وسیعتری به خود گرفتهو در بین تمام مشاغل،صنوف، مدارس، دانشگاه ها و غیره نیز ترویج شود . بخصوص اینکه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی ما باید جدی تر و بارزتر مورد بازبینی و معرفی قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، دفتر ، تبلیغات ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.