مدیر پژوهش سراهای منطقه 15 از تقدیر و تجلیل از 533برگزیده جشنواره علمی- پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود حسینی معاون آموزش متوسطه شهر تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره علمی- پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی شهر تهران گفت: هم اکنون فارغ التحصیلان دبیرستان به راحتی وارد دانشگاه میشوند اما به راحتی شغل پیدا نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود:‌در حال حاضر شعاری در سطح جهان مطرح است به عنوان آموزش برای کار، آموزش برای شهروندی و آموزش برای کار آفرینی اما هیچ گاه اعلام نشده است که آموزش برای ورود به دانشگاه مدنظر است.

حسینی اضافه کرد: ‌باتوجه به فرصت‌های موجود برای دانش آموزان مخترع باید استعدادهای آنان را به خوبی پرورش داد تا بتوانیم به خلاقیت آنان را بیشتر شناسایی کرد. که البته پژوهش سراهای دانش آموزی متولی حمایت از استعدادهای دانش آموزان هستند تا بتوان از این نقطه ‌آنان را برای ورود به جشنواره خوارزمی آماده کرد.

اطلاعی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی تهران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ ‌در مرحله استانی این جشنواره که در اردیبهشت امسال در دبیرستان البرز برگزار شد 5هزار نفر در رشته‌های رباتیک، ادبی، هنری، پژوهش، برنامه نویسی، بازی‌های خلاق و هوا فضا شرکت کردند که این دانش آموزان در مرحله مدرسه و منطقه رتبه کسب کرده و توانستند به مرحله استانی راه پیدا کنند.
 
وی با اشاره به این که در مرحله استانی این جشنواره دانش آموزان در دبیرستان البرز سه روز با یکدیگر رقابت کردند افزود:‌امروز از 533برگزیده این جشنواره تقدیر می‌شود.

اطلاعی در خصوص حمایت از برگزیدگان این جشنواره گفت:‌ پژوهش سراهای هر منطقه دوره‌هایی را طراحی کردند که دانش آموزان با حضور در این پژوهش سراها در رتبه‌های که کسب نمودند می‌توانند آموزش های بیشتری را دریافت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار