اصفهان؛

اسید پاشی یا فتنه رسانه ای؟

ماجرای دو اسید پاشی مختلف با فاصله زمانی 23 روزه دریک ماه گذشته در اصفهان بهانه ای برای اهالی فتنه رسانه ای برای ساختن افسانه زنجیره ای بودن این اسید پاشی ها قرار گرفت.

نصیری از کارشناسان رسانه ای استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان افزود : ناکام ماندن تلاش داعشیها در ایران برای عملیات تروریستی موجب شد تا اهالی فتنه گر رسانه ای که در لباس دوستان دولت یازدهم نیز ظاهر میشوند و در برخی خبرگزاری ها هم حضور موثر دارند به تکاپو افتند تا با دسیسه ای رسانه ای و شایعه پردازی موجی از ارعاب و نا امنی را در کشور پیاده کنند که در این میان رسانه های خارجی نیز به کمک فتنه گران رسانه های داخلی آمدند تا پازل هراس افکنی اسید پاشی را ابتدا در اصفهان وسپس در سایر نقاط کشور دامن زنند.

وی تصریح کرد البته هراس افکنی تنها هدف اهالی فتنه رسانه ای نیست بلکه عوامانه تلاش کردند تا عاملان حادثه را جریانهای مذهبی و ارزشی جامعه واز طرفی قربانیان این حوادث را بد حجابها معرفی کنند.


نصیری گفت البته چنانچه مسئولان امنیتی در کشف این ماجرا تلاش مجدانه صورت دهند شاید ارتباط آخرین اسیدپاشی با خبرسازان این افسانه آشکارتر گردد.

چرا که قلم فروحته های شناخته شده اصفهان که در پوشش رسانه ای در برخی خبرگزاریها و مطبوعات اصفهان قلم میزنند به صورت هماهنگ با توجه به آشنا نبودن تعدادی از مسئولان با ترفندهای اهالی فتنه رسانه ای با طرح سوالات انحرافی مسئولان امنیتی واجرایی استانی را غافلگیر کردند و مطالبی را از زبان آنها نقل کردند تا در شایعه سازی خود توفیق یابند.

وی توضیح داد به عنوان مثال این افراد معلوم الخال ابتدا در مصاحبه با رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفها ن آماربک سال گذشته بیمارانی را که بر اثرجراحت ناشی ازاسید در حوادث عمدی وغیر عمدی به بیمارسان مراجعه کرده اند را پرسیدند که دکتر محمودی اعلام کرد درطول یک سال گذشته چهارنفر براثر سوختگی ناشی از اسید به این بیمارستان برای درمان مراجعه کردند و سپس همین خبرسازها به مسئولان امنیتی مراجعه نموده و در باره اسید پاشی زنجیره ای ومجروحیت چهار نفر به استناد سخن رییس بیمارستان سوانح سوختگی سوال کردندکه با وجود آنکه سردار آقا خانی فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کردند که از یک سال گذشته تنها 2 فقره جرم اسید پاشی و آنهم با فاصله زمانی حدود یک ماه در نیروی انتظامی انعکاس یافته این رسانه ها تلاش کردند تا دو حادثه اخیر را با دومجروخ قبلی که نشانه ای از تعمدی بودن مجروحیتشان بااسید نیست پیوند بزنند تا منچر به خبرسازی اسید پاشی زنجیره ای گردد.

نصیری با اشاره به تلاش تعدادی از خبرگزاریها به دامن زدن به شایعاتگفت: به علت نفوذ همین فتنه گران رسانه ای درگروه های شبکه های اجتماعی تلفنهای همراه و رایانه ها نیز تا حدودی توانسته اند به اهداف هراس افکنی درمردم دست یابند.


وی در پایان تاکید کرد به نظر میرسد مسئولان امنینی در استان اصفهان وکشور در وهله نخست ابتدا باید به این توطئه رسانه ای که با اغراق نمایی و شایعه سازی امنیت استان را به چالش کشیده است رسیدگی کنند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، اسید ، پاشی ، فتنه ، شایعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.