اصفهان؛

آیین بزرگداشت محتشم کاشانی شاعر عاشورایی در کاشان برگزار می شود

برای نخستین بار آیین بزرگداشت محتشم کاشانی نام آورترین مرثیه سرای شیعی مذهب و شاعر حماسه کربلا در آستانه محرم حسینی همزمان با روز پنجشنبه اول آبان ماه در بقعه و حسینیه محتشم کاشانی برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اصفهان در کاشان گفت:این آیین بزرگداشت محتشم کاشانیدر شهری که با نام ترکیب بند معروف وی "باز این چه شورش است که در خلق عالم است/ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است" گره خورده است در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام این بزرگ شاعر عصرصفوی با حضور شاعران، ذاکران و مداحان برجسته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حسینیه مقبره محتشم کاشانی برگزار می شود.

مهدی نادعلی، افزود:معرفی هر چه بیشتر و بهتر معروف ترین شاعر مرثیه سرای ایران و تکریم مقام و منزلت شاعرحماسه کربلا را از دیگر اهداف برگزاری این آیین ذکر کرد.

وی تصریح کرد:اقامه نماز مغرب و عشا،خاطره گویی مادر شهید محمد معماریان، شعرخوانی استادسخن سید علی اصغر صائم کاشانی، مداحی کربلایی قاسم وهاب و تجلیل از شاعران برجسته منطقه کاشان از جمله برنامه های این آیین است.

به گفته وی، حضور شاعران، ذاکرین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)در این آیین، چاپ و توزیع بروشور حاوی مطالبی در معرفی شخصیت محتشم از دیگر اقدامات این آیین است.

گفتنی است: کمال الدین علی محتشم کاشانی دارای لقب شمس الشعرای کاشانی شاعر ایرانی در آغاز سده ده هجری در کاشان زاده شد، بیشتر دوران زندگی خود را در این شهر گذراند و در همین شهر هم درگذشت.

مجموعه آثار این شاعر بزرگ مشتمل بر غزلیات، قصاید، رباعیات، مثنویات و ترکیب بند مشهو ر و ی در رثا حماسه سرخ حسینی است

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.