در اختتاميه اجلاس پيرغلامان از آيت‌الله محمدرضا طاهايي‌ميبدي، احد ده‌بزرگي ، عبدالمحمد قديريان، صادق عاشورپور و قاسم باقري‌كاظم‌آباد به عنوان چهره‌هاي مهم در عرصه ترويج فرهنگ عاشورا قدرداني شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومي رسانه ملي؛ در اختتاميه اجلاس پيرغلامان از آيت‌الله محمدرضا طاهايي‌ميبدي از مفاخر استان گلستان، احد ده‌بزرگي شاعر عاشورايي از استان فارس، عبدالمحمد قديريان هنرمند، صادق عاشورپور پژوهشگر عاشورايي و قاسم باقري‌كاظم‌آباد مدير نشر آرام دل به عنوان چهره‌هاي مهم در عرصه ترويج فرهنگ عاشورا قدرداني شد.
 
 در ادامه پيرغلامان برگزيده سراسر كشور به ترتيب معرفي شدند: محمدتقي شهرياري از آذربايجان‌غربي، بهاالدين اويسي از البرز، سيدمحمد واجدي از تهران، حسين‌علي تلخيان‌پور از تهران، محسن ساري از تهران، محمدحسين فدايي از خراسان‌جنوبي، رستم معظمي از خوزستان، غلامعلي جعفري‌پور از زنجان، صادق حق‌بين از قم، ابوالفضل ثقفي از قزوين، سيدمحمود توحيدي از كرمان، خليفه عباسي‌فر از كهگيلويه و بوير احمد، عبدالرحيم پناهي از گلستان، محمدعلي نظري از گيلان و ابراهيم لباف از همدان.
 
برگزيدگان بخش ذاكران كشورهاي مختلف نيز به عنوان مداح و پيرغلام برگزيده به ترتيب معرفي و قدرداني شدند: پيام اعظمي از كشور هندوستان، علي‌الحسيني از مصر، سخي‌داد غلامحسين از افغانستان، نزار القطري از مصر، ياشار عبدالله‌يف از كشور آذربايجان، سيدشان‌حيدر بي‌باك امروهي از هندوستان، علي‌اصغر عبدالحكيم و محمدحسين حيدري از افغانستان. همچنين از ابتهال‌خوان دكتر صلاح عبدالله الجمل از مصر نيز قدرداني شد و براي اولين بار در اين اجلاس مدال افتخار به ذاكران اهل بيت(ع) اهدا شد.
 
در مراسم اختتاميه از خانواده شهيد حجت‌الاسلام حبيب‌الله شريعتي فر از استان گلستان نيز تجليل به عمل آمد. همچنين در اختتاميه يازدهمين اجلاس پيرغلامان از چند نفر از هنرمندان و مداحان حسيني تجليل شد. اين افراد عبارتند از: شاعر آييني سيدابراهيم سجادي‌زاده، خطيب و شاعر آييني شيخ علي جان‌طيبي، كريم خضوعي، سيدصادق ميرحيدري، حاج آخوند عبدالجبار ميرابي مداح واعظ، حاج آخوند شاه‌دروي ايزدي، خطيب اهل سنت قربانعلي قرچه و پژوهشگر اهل سنت موسي جرجاني.
برچسب ها: پیرغلامان ، برنامه ، تقدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار