آلن پروست: احتمال شکست مرسدس در فصل بعد وجود دارد

پروست از قهرمانان رقابت های فرمول یک هشدار داد پیروزی ها و موفقیت های پی در پی مرسدس در سال آینده احتمال دارد تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مرسدس در این فصل به طرز مشهودی سریع ترین اتومبیل را در اختیار دارد. در فصل آینده هم قوانین به طور کلی تغییری نخواهد کرد و از همین رو، برخی بر این باورند که مرسدس می تواند این برتری خود را در فصل آینده هم ادامه دهد.

آلن پروست در اینباره گفت: من فکر می کنم مرسدس سال آینده شکست بخورد. اول از همه باید ببینیم قوانین در رابطه با موتورها به چه نحوی شکل می گیرند. این خیلی مهم است.
«شکست دادن چنین تیم هایی که اینطور روند پیروزی های آنها محکم و مداوم باشد، سخت است. اما غیر ممکن نیست.»

وی افزود:در مورد شاسی و طراحی آن محدودیت هایی وجود دارد، اما درباره تیم و موتورها باور دارم مرسدس می تواند کارهای بهتری نسبت به دیگران انجام بدهد. مرسدس برای کسب این موفقیت کار و تلاش بسیاری کرده است و او از مشاهده بردهای پی در پی این تیم تعجب نکرده است.


او تاکید کرد:این غیر قابل انکار بود. بحثم درباره عملکرد اتومبیل های آنان است. مرسدس این پروژه را سه سال پیش کلید زد و به همین دلیل آوانتاژ زیادی دارند.در آن دوران رنو تلاش می کرد تا برای چهارمین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهان برسد.

آلن پروست عنوان کرد:سخت بود که شکل کار کردن، طرز خرج کردن و مدیریت شرایط در حالی که قوانین کاملاً تغییر کرده بود را اداره کنید. کنترل کردن این موارد با هم خیلی سخت است.
«به خاطر همین چیزها بود که در این فصل همیشه درباره غیرقابل شکست بودن مرسدس صحبت کردیم.»
پروست در ادامه گفت:آنها شاسی و موتورهای خود را خودشان تولید می کنند. امسال چنین چیزی هم خود یک امتیاز به شمار می آید. فقط نباید به موتور توجه کرد. باید به شرایط کلی اتومبیل و نحوه ارائه دادن آن در پیست هم توجه کرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز این اجازه را صادر نکنند، همه چیز بهم می خورد. اما اگر تیم ها و کمپانی ها را هم خیلی آزاد بگذارند، آن وقت جمع کردن دوباره وضعیت امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل باید یک تعادل وجود داشته باشد. پیدا کردن یک تعادل در این میان بسیار مهم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پروست ، مرسدس ، فرمول یک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار