قزوین؛

سه هزار استاندارد ملی جدید در دست تدوین

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور گفت: تاکنون 26 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است و سه هزار استاندارد جدید هم تا پایان امسال تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ مرندی مقدم که بمنظور شرکت در مراسم تجلیل از از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین به این شهر سفر کرده بود افزود: استاندارد منطقی ترین راه توسعه و تنها راه توسعه پایدار است.

وی گریزی هم به دریاچه ارومیه زود و علت خشک شدن آنرا رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: خشک شدن این دریاچه 11 استان کشور را در معرض توفان نمک قرار داده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده باید مجموعه ای از استانداردها را در بسته ای جامع طراحی کنیم.

وی همچنین از طراحی مدل جدید خوداظهاری استاندارد خبر داد و گفت: در این طرح تلاش می کنیم با اعتمادسازی مدیران را مجاب کنیم تا با ارسال نمونه های خود به آزمایشگاههای همکار نشان استاندارد را با تائید نهایی ما دریافت کنند.

مرندی مقدم اضافه کرد: برای برخی کالاهای خاص ارزیابی شخص ثالث هم پیش بینی شده و تا پایان امسال این الگوآماده اجرا می شود .

نماینده مردم بویین زهرا و سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نمایندگان مجلس پیگیر استقلال کامل سازمان ملی استاندارد از وزارت صنایع هستند تا ضمن حمایت از تولید و بخش خصوصی مسیر اقتصاد مقاومتی با ارتقاء استاندارد کالاهای داخلی تسریع شود.

عباسپور افزود: 60 درصد واحدهای تولید با مشکلات کمبود نقدینگی، معوقات بانکی و سرمایه در گردش مواجهند به همین دلیل در بودجه امسال 10 درصد از صندوق توسعه ملی در حمایت از صنعت و تولید و خدمات اختصاص یافت.

محمدی دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد: دیگر موضوع استانداردها یک موضوع تشریفاتی نیست و جزئی از زندگی مردم شده است.

محمدی با بیان اینکه برای کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی نیازمند توسعه صادرات و توجه به تولید هستیم افزود: منافع تولیدکننده و مصرف کنندگان در گرو رعایت استانداردهاست تا به افزایش کیفیت کالا منجر شود.

در این مراسم از 22 مدیر واحد صنعتی و 10 مدیر کیفیت برتر و نمونه استان و خبرگزاری مهر به عنوان رسانه برتر در حوزه استاندارد تجلیل شد.

انتهای پيام/ش
برچسب ها: استاندارد ، کالا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.