آموزش و پرورش اساس و محور پیشرفت و ترقی کشور است و ضرورت دارد در برنامه ریزی ،سیاست گذاری ،نظارت و اجراء از تفکر،خرد و ایده های خلاق صاحبان فکر و اندیشه استفاده شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ؛مدیر آموزش و پرورش ابهر در مراسم افتتاحیه اتاق فکر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به فلسفه تشکیل اتاق فکر آموزش و پرورش ابهر گفت : فراهم کردن پشتوانه خاص علمی و استفاده از فکر و اندیشه نخبگان پژوهشی،اهل قلم و معلمان و دانش آموزان متفکر و صاحب نظر برای اجرای برنامه های کیفی آموزشی و پرورشی از مهمترین اهداف تشکیل این اتاق فکر می باشد.

رضایی افزود : برای تحقق کامل برنامه های ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی ، توسعه مشارکت همه جانبه مردم، معلمان و دانش‌آموزان، ساماندهی بهینه منابع انسانی و بودجه ریزی عملیاتی باید رویکرد دانش مداری و پژوهش محوری مورد توجه جدی قرار گیرد .

وی با تاکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی کامل از اساتید برجسته دانشگاهی و نخبگان پژوهشی ادامه داد : با تشکیل کمیته های مختلف تلاش می شود تا راهکارهای عملیاتی متناسب با وضعیت بومی شهرستان در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی ارائه و تدوین شود .

مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به ضرورت استفاده از تفکر و خرد جمعی در تصمیم گیری و برنامه ریزی سیاست های آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش اساس و محور پیشرفت و ترقی کشور است و ضرورت دارد در برنامه ریزی ،سیاست گذاری ،نظارت و اجراء از تفکر،خرد و ایده های خلاق صاحبان فکر و اندیشه استفاده شود .

رضایی اضافه کرد : ضرورت اتاق فکر در سه پایه معنی پیدا می کند. الف: پایگاه فکرسازی ب: بازسازی و اصلاح‌فکرها ج: بانک اطلاعات و دریافت فکرها که این اتاق، با نشست کارشناسی از نخبگان فکری در فرهنگ، آموزش، پژوهش و رسانه ،اطلاعات فکری را با اصل تعامل فکری دریافت و در بانک اطلاعات فکر ذخیره می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ما زمانی می توانیم به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه ملی برسیم که با نگاه دقیق و علمی آموزش و پرورش را اداره کنیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.