یک قلاده گرگ که در یک کارگاه نگهداری می شد تحویل اداره کل محیط ز یست زنجان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان ،معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ؛ از تحویل یک قلاده گرگ از سوی یک شهروند زنجانی به اداره کل محیط زیست زنجان خبر داد.

قاسمی گفت: یک قلاده توله گرگ نزدیک به دو سال پیش توسط یک شهروند زنجانی به اسارت در آمده و در کارگاهی در شهر زنجان نگهداری می شد که با اطلاع رسانی این شهروند به اداره کل محیط زیست زنجان ؛نمایندگان اداره کل در محل نگهداری حیوان، گرگ را تحویل گرفتند.

وی افزود: این حیوان با توجه به تغذیه دستی و اهلی بودن شرایط بازگشت به طبیعت را نداشته و قابل رها سازی نخواهد بود و باید در مراکزی مانند باغ وحش ها که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مورد تأئید می باشند نگهداری شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ادامه داد : این گرگ هم اکنون در مکانی که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به این منظور تعیبیه شده است نگهداری شده و به احتمال زیاد به مرکز بازآموزی سازمان حفاظت محیط زیست در پارک طبیعت پردیسان تهران انتقال داده خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد : با توجه به اظهارات شهروند زنجانی مبنی بر زخمی بودن حیوان در زمان به اسارت گرفتن، انتظار داشتیم این گرگ در همان ابتدا به اداره کل محیط زیست زنجان تحویل داده می شد لذا از هم استانی های عزیز تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به اداره کل محیط زیست استان اطلاع داده و از نگهداری چنین حیواناتی در محیط های خانگی و کارگاهی خودداری نمایند چرا که احتمال خطر در چنین مواقعی همیشه وجود دارد.

وی افزود: چنین حیوانی وقتی در اسارت نگهداری شود و به صورت دستی تغذیه گردد دیگر قادر به بازگشت به طبیعت نخواهد بود و نسل حیوان نیز تهدید شده وبه منزله حذف از طبیعت تلقی می شود، چرا که این گونه دیگر قادر به ایفای نقش اکولوژیکی خود در طبیعت نخواهد بود .

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: متأسفانه زیاده خواهی بعضی از افراد با شکار های غیر مجاز طعمه این گونه و سایر گونه ها و تغییر کاربری های غیر قانونی موجب تهدید برخی از گونه های جانوری شده و چنانچه ادامه داشته باشد تبعات ناشی از آن غیر قابل جبران خواهد بود.

این مسئول خاطر نشان کرد :نگهداری گونه های جانوری بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست در اسارت جرم محسوب شده و انتظار داریم هم استانی های عزیز در صورت مشاهده موارد مشابه به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ش/ن

 
برچسب ها: زنجان ، قلاده ، گرگ ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.