مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به انجام 20ماموریت توسط اورژانس هوایی کرمان،گفت: اورژانس هوایی کرمان نخستین اورژانس هوایی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر سید" جعفر ترابی" افزود: خوشبختانه اورژانس هوایی کرمان میان آن 14 استانی که قرار بود راه اندازی شود، نخستین استان بود.

وی ادامه داد: به سبب گستردگی استان و مساحت جغرافیایی بالا، وسعت راههای صعب العبور و کوهستانی و حادثه خیز بودن استان اعم از طبیعی و غیر طبیعی راه اندازی اورژانس هوایی در کرمان ضروری بود.

دکتر ترابی گفت: از یک فروند بالگرد با حضور دو تکنیسین زبده مرکز حوادث استفاده شده که هر روز از نیم ساعت بعد از طلوع آفتاب تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب در شعاع 150 کیلومتری استان کرمان ارائه خدمت ‌کند.

وی اضافه کرد: اورژانس هوایی کرمان تاکنون 20 ماموریت انجام داده که 38 بیمار و مصدوم را جابجا کرده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه خاطرنشان کرد: به موازات اعزام بالگرد در تمامی موارد آمبولانس های زمینی قبل از اعزام بالگرد جهت نجات جان بیمار و انجام اقدامات درمانی اضطراری به محل ماموریت اعزام می شوند.

دکتر ترابی از راه اندازی پد(باند) بیمارستان افضلی پور خبر داد و گفت: با راه اندازی این پد بالگرد اورژانس هوایی مصدوم را به این بیمارستان منتقل می کند که با انجام این کار مدت زمانی که قرار بود مصدوم از پایگاه هوانیروز به بیمارستان به صورت زمینی طی کند، به صفر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش مرگ ومیر ناشی از ترافیک با راه اندازی اورژانس هوایی تصریح کرد: در نوزدهمین پرواز بالگرد کودک پنج و نیم ساله از شهرستان راور که دچار سانحه شده بود به کرمان منتقل شد که در کرمان با اقدام به موقع متخصصان پیوند کبد، این کودک زندگی دوباره یافت و این درحالی است اگر قرار بود این کودک از طریق زمینی منتقل می شد فاصله زمانی سه ساعته باید طی می شدکه با بالگرد در مدت زمان 45 دقیقه به کرمان منتقل شد.

انتهاي پيام/ش/ن


.

برچسب ها: اورژانس ، هوایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.